ویندوز 10 محبوب تر میشود

ویندوز 10 محبوب تر میشود

مایکروسافت ویندوز 10 را چند ماه پیش منتشر نمود؛ بهترین ویژگی که میتوان در مورد ویندوز 10 نام برد دسترسی رایگان به آن است. به طوری که اگر نسخه قبلی را به شکل قانونی خریداری نموده باشد، این امکان وجود دارد که به شکل رایگان ویندوز خود را به نسخه ی جدید یعنی ویندوز 10 ارتقا دهید. این روند رایگان بودن موجب شده است که کاربران بیشتری را به خود جلب کند و بر اساس آمار های موجود محبوبیت ویندوز 10 در حال بیشتر شدن است.

به تازگی، موسسه ی Net Applications آماری را منتشر کرده است که نشان میدهد ویندوز نسخه ی 10 هم اکنون توانسته است 7.94 درصد از کامپبوتر های ویندوزی را در دست بگیرد. این آمار نشان از رشد خوبی نسبت به آمار ماه پیش دارد. چرا  که در آن زمان میزان استفاده از ویندوز برابر با 5 درصد بود.

اگر ویندوز 10 بخواهد با همین روند پر شتاب به افزایش محبوبیت خود در بین کاربران ادامه دهد، این احتمال وجود دارد که ویندوز xp را کاملا از بازار خارج کند. اگر اخبار کمپانی مایکروسافت را دنبال کرده باشید مطمعنا میدانید که ویندوز xp هم اکنون از سوی مایکروسافت پشتیبانی نمیشود اما با این حال، سهم 11.68 درصدی را در بازار به خود اختصاص داده است.

مایکروسافت روی ویندوز 10 سرمایه گذاری های زیادی کرده است. آن را سبک تر و روان تر کرده، به نظرات کاربران در آن احترام گذاشته است و قصد دارد تا با ارائه آپدیت های مختلف آن را بهبود یافته تر سازد. به همین دلیل، میخواهد تمامی دستگاه های موجود به این نسخه به روز شوند، به طوری که تصمیم گرفته است هشدار به آپدیت به ویندوز 10 را در سال 2016 از حالت اختیاری به پیشنهادی تغییر دهد.

تا به اینجای کار، شروع خوبی از ویندوز 10 دیده ایم و آینده ی درخشانی برای آن پیشبینی میشود. گفتنی است که این سیستم عامل همین حالا هم از ویندوز 8 محبوب تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی به روز رسانی، پیشنهاد میکنیم آموزش آپدیت ویندوز 7 و 8.1 به ویندوز 10 را مطالعه کنید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  گوشی مایکروسافت SURFACE DUO 3 رقیب جدی گلکسی زد فولد 4

منبع: venturebeat

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ویندوز 10 محبوب تر میشود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *