ویرایشگرهای برنامه نویسی چه کاربردهایی دارند؟

برنامه نویسی

یک برنامه ویرایشگر کدنویسی مثل بهترین اسلحه برای یک متخصص برنامه نویسی است. این ویرایشگر همراه و هم دل یک برنامه نویس می باشد. به خوبی می توان مشاهده کرد که پیشرفت و رشد تکنولوژی چه تاثیری بر جامعه و تحولات آن داشته است و پیشرفت هوش مصنوعی و ارائه گوشی های جدید و هوشمند تخیلات آدمی را به ارمغان آورده است.

همین طور برای تحقق رویا ها و ساختن ایده ها و فکر ها به کار های عجیب و غریب نیاز نیست. شما برای دست یافتن به همچنین امکاناتی ابزاری مانند برد های دیجیتالی و لوازم مکانیکی لازم دارید و افراد در خانه می توانند کار های جالبی انجام دهند اما این اختراعات با ابزاری به اسم برنامه نویسی انجام می شود. آدمی می تواند با چند کد و یک برنامه مخصوص برنامه نویسی چندین برنامه را تولید کنید.

برنامه نویسی

این برنامه نویس ها و افراد شاغل در این حوزه یک نقطه مشترک دارند که به آن ادیتور و یا ویرایشگر متن برنامه است. این برنامه های قوی، سریع و هوشمند ادیتور ها هستند که دستورات و کدهای برنامه نویسی شده را به کد های دقیق و مرتبی تبدیل می کنند که کار های با ارزش و دقیقی را انجام می دهند. این برنامه ها به برنامه نویس های مبتدی راهنمایی را نشان می دهد و به حرفه ای ها کمک می کند تا سرعت بیشتری داشته باشند.

این ادیتور ها به تمامی برنامه نویس ها کمک شایانی می کند اما فقط برنامه نویس های حرفه ای و ماهر؛ در آخر خواهید فهیمد که یک کد چقدر اهمیت دارد. اکنون اگر بخواهیم این مشکل را خود در میان آن همه کد پیدا کنیم کار بسیار سختی خواهد بود. این ادیتور های کد ها به این برنامه نویسی ها کمک می کنند تا دچار این اشتباه ها نشوند.

تفاوت زبان برنامه نویس ها و زبان نشانه گذاری ها

تعریف زبان برنامه نویسی درواقع وسیله ای است که آن ها الگوریتم های خود را به دست ماشین قابل فهم می کنند. زبان های موجود همانند جاوا یا سی پلاس پلاس از این دسته برنامه ها هستند. زبان های نشانه گذاری همانند language markup که وظیفه آن معنی دادن به متن ها و نشانه های و الگوریتم هایی مانند xml یا html می باشد.

بیشتر بخوانید  الگوریتم چیست ؟ | هر آنچه که باید در مورد الگوریتم بدانید

برنامه نویسی

ویرایشگر متن و محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار

همیشه برای برنامه نویسی نیاز به استفاده از IDE نیست. برای این کار می توان از برنامه های ساده ولی با قدرت ویرایشگری زیاد استفاده کرد. ویرایشگر های متن برنامه نویسی یا همان ادیتور های برنامه ها ، که برای ویراستاری متن ها و کد های زبان برنامه نویسی با لحاظ برخی از شیوه کد نویسی و نحوه زبان از آن ها استفاده می کنند. از بهترین ویرایشگر های برنامه نویسی در ویندوز و مک (syntax) است و برنامه هایی مثل integrated development environment از قدرت و توانمندی زیادی برخورد دار هستند. از مهم ترین امکانات IDE می توان به ویرایشگری کد ها ، کامپایل کردن و دیباگ کردن برنامه ها اشاره کرد. از دیگر وجه صورت دیگر نرم افزار ها رابط کاربری گرافیکی، برای راحتی در برنامه نویسی است. ویژوال استودیو و اکلیپس از IDE ها معروف تر هستند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ویرایشگرهای برنامه نویسی چه کاربردهایی دارند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *