وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار شهرهای بزرگ به چه صورت است ؟

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی | تحریم صنایع خودروسازی ایران سبب شد تا مدتی بازار کشور دچار رکود گردد که هنوز این رکود ادامه یافته و به نوعی می توان گفت فروش شرکت های داخلی خودروسازی به طور کامل متوقف شده است و خودروسازان و قطعه سازان توانایی تامین مواد مصرفی خود را ندارند.

قیمت خودروهای داخلی

شرایط بازار خودروهای داخلی آنقدرها خوب نیست. در ماه های گذشته تا به امروز، اختلاف قیمت میان خودروها از کارخانه تا بازار به بیشترین میزان خود در طول سال های گذشته رسیده است و کارشناسان مقدار تفاوت قیمت کارخانه ای خودرو با قیمت بازار را تقریبا 75 درصد برآورد نموده اند. کارتکس فروشی خودرو و قراردادهای صلح در فروش خودرو سبب ایجاد شغل کاذب واسطه‌ گری و دلالی در بازار خودرو گشته است اما روند کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار هنوز ادامه دارد. به همین علت خودروهای گران قیمت تولید داخلی نسبت به هفته ی قبل تقریبا 5 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه نموده اند. کارشناسان بازار خودرو این میزان کاهش قیمت را به دلیل صفر شدن معاملات خودروهای داخلی و وارداتی اعلام می کنند. بازار در شوک و رکورد بسیار شدیدی فرو رفته است و در شرایطی که اکثر افراد فروشنده هستند ولی خریداری در بازار وجود ندارد.

تعداد زیادی از فعالان بازار خودرو کشور، به حبابی شدن قیمت ها اعتراف نموده اند و روند افزایشی آن را غیر معقول اعلام کرده اند ولی کم نیستند اشخاصی که به علت افزایش هر چه بیشتر قیمت ها، به خرید خودرو و سرمایه گذاری در این زمینه اقدام نموده اند. در طول هفته های گذشته با کاهش میزان نرخ ارز، قیمت خودرو هم روند کاهشی به خود گرفت.

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  فولکس واگن از ایران رفت

نظرات در مورد : وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار شهرهای بزرگ به چه صورت است ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *