ورود الکسا به ویندوز 10

الکسا

همانطور که می دانید الکسا دستیار صوتی کمپانی آمازون می باشد که بر اساس اخبار منتشر شده قرار است در سیتم عامل ویندوز 10 نیز عرضه گردد. این دستیار صوتی هم اکنون با تعداد کمی از لپ تاپ های جدید کمپانی های Asus، Acer و HP یکپارچه گریدده است ولی هنوز عملکرد آن در ویندوز 10 مشخص نیست! و یکی دیگر از نقاط ابهام این دستیار صوتی این است که آیا در لپ تاپ های فعلی که با ویندوز 10 فعالیت می کنند نیز قابل استفاده خواهد شد یا نه؟!

اینروزها در دنیای دیجیتال کمپانی های تولید کننده ی گجت های هوشمند در تلاش هستند تا قابلیت های هوش مصنوعی خود را نسبت به رقبا گسترش دهند و در این میان کمپانی آمازون با همسان سازی دستیار صوتی خود با انواع لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز 10 در تلاش است که در این رقابت طاقت فرسا پیروز میدان گردد.

الکسا

با برگزاری نمایشگاه CES 2018 بسیاری از کمپانی ها دستگاه های جدید خود را که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10  و دستیار صوتی الکسا فعالیت می کنند، رونمایی کردند. این لپ تاپ ها شامل لپ تاپ های سری Aspire کمپانی ایسر، Switch، Swift،Zenbook، Vivo book و Spin و سری Pavilion Wave کمپانی HP می باشد که تمامی این لپ تاپ ها از دستیار صوتی الکسا نیز پشتیبانی به عمل می آورند.

نحوه ی کارکرد این دستیار صوتی دقیقا مشابه عملکرد آن در گوشی های هوشمند شما می باشد؛ اگرچه که عملکرد این دستیار صوتی ممکن است در ابتدا مبتنی بر پاسخگویی سوالات شما باشد و امکان برقراری تماس صوتی و ارسال پیام در آن فعال نگردیده باشد ولی باید در این خصوص به شما بگوییم که کارکرد این دستیار صوتی دائما در حال پیشرفت و توسعه می باشد.

الکسا

این اقدام آمازون می توانند دلایلی مختلفی داشته باشد که به دو مورد از آن ها اشاره می کنیم؛یکی اینکه گویا آمازون قصد دارد دستیار صوتی الکسا را به خارج از محدوده ی این کمپانی وارد کرده تا تمامی کاربران به ویژگی های نهفته ی آن ها پی ببرند و دلیل دوم می تواند گسترش فعالیت های این کمپانی با کمپانی مایکروسافت باشد و شاید در آینده ای نزدیک شاهد پروژه های مشترک زیادی میان این دو کمپانی باشیم.

بیشتر بخوانید  چگونه رایانه ویندوز 10 خود را به رایگان رفع مشکل کنیم

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ورود الکسا به ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *