واردات رسمی موبایل پس از اجرای طرح رجیستری 93 درصد افزایش یافته است

واردات رسمی موبایل

اجرای طرح رجیستری به عنوام مهمترین عکس العمل برای مبارزه با گوشی های قاچاق است که از مهر ماه امسال اجرا شده است و بر اساس گزارشات با عملی کردن این طرح واردات رسمی تلفن همراه بیشتر شده است و طبق آمار گمرک، واردات رسمی گوشی به کشور در طول ۱۱ ماه امسال ۹۳ درصد رشد داشته است. در ابتدا شروع طرح رجیستری اعلام شده بود که حدود ۱۰ درصد از واردات رسمی موبایل به کشور مقداری برابر با ۲۵ درصد است و مسئولان این امید را داشتند که با اجرای کامل طرح رجیستری این رقم به ۱۰۰ درصد برسد و اکنون با نزدیک تر شدن به روز های آخر سال این آمار به ۹۳ درصد رسیده است.

قبل تر حمیدرضا دهقانی نیا، مدیر فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خبرنگاران گفته بود که در واردات قانونی گوشی های هوشمند در امسال به نسبت سال های قبل دارای رشد زیادی بوده و در جزیئات آن به این صورت اشاره کرده که پاییز سال گذشته ۵۶ میلیون دلار واردات موبایل داشتیم که این رقم در پاییز امسال به ۱۴۳ میلیون دلار رسیده است.

واردات رسمی موبایل

بر اساس آمار های رسمی گمرک نشان می دهد که فقط در برندهای تجاری آیفون که ساخت شرکت اپل است، رشد واردات قانونی به رقم ۶۰۰ درصد رسیده است که رشد در آمد های گمرک از محل واردات قانونی گوشی هوشمند در ۹ ماه امسال نسبت به سال قبل ۱۵۰ درصد بوده است و نشان از افزایش واردات دارد.

در سال گذشته به طور میانگین در هر ماه حدود 140 هزار تلفن هوشمند به طور قانونی و از مبادی گمرکی وارد کشور می شد. اما از شروع سال ۹۶ که شایعات رجیستری پخش شد، این عدد به ماهی ۱۸۰ هزار رسید و از ابتدای آبان تا ۱۱ آذر ماه که فاز اول و تنها پایش رجیستری شروع شده بود و آنقدر اعمال سیاستی و جزییات طرح معلوم نبود ۵۷۴ هزار موبایل به طور قانونی به کشور وارد شدند که آغاز استقبال از این طرح توسط وارد کنندگان بود.

مسئولان ادعا می کنند که یکی از امتیاز های کاربردی طرح اجرا شده، خرید و دریافت جنس اصلی کالا خواهد بود. علاوه بر آن وعده ارائه خدمات پس از فروش مدل های گوشی هوشمند از دفعات قبلی بهتر خواهد شد. انتظار داریم با گذشت زمان موفقیت های دیگر اجرای این طرح همانند ردیابی راحت تر موبایل های گم شده و سایر امکانات نیز فراهم شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : واردات رسمی موبایل پس از اجرای طرح رجیستری 93 درصد افزایش یافته است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *