واتس اپ در نسخه اندروید از ویژگی امنیتی Touch ID بهره مند گردیده است

Touch ID در واتس اپ

اکنون بر اساس خبرهای بدست آمده گویا واتس اپ نیز دست به کار شده و تصمیم گرفته است تا با افزایش قابلیت های جدید خود به عنوان جایگزینی برای تلگرام و به عنوان رقیبی سرسخت برای سایر پیام رسان ها تبدیل گردد. در این میان واتس اپ از یک قابلیت جدید در نسخه ی اندروید رونمایی به عمل آورد و آن هم ویژگی امنیتی Touch ID می باشد و افراد می توانند با استفاده از این قابلیت به راحتی تمامی فعالیت های خود را محفوظ نگاه دارند.

Touch ID در واتس اپ

این پیام رسان هم اکنون در ارائه ی ویژگی های جدید برای نسخه‌ های iOS و اندروید خود به طور یکپارچه عمل نمی کند. ماه اکتبر سال 2018 میلادی بود که اعضای تیم توسعه‌ واتس اپ اعلام نمودند، فعالیت بر روی دو روش احراز هویت (Face ID و Touch ID) در این اپلیکیشن پیام رسان را برای تمامی کاربران پلتفرم iOS اپل آغاز نموده اند ولی از آن روز تاکنون، معلوم نبود که شبیه به این ویژگی ها چه موقع در دسترس کاربران دستگاه های اندرویدی قرار خواهد گرفت. اکنون بر اساس گزارش یکی از وبسایت های معتبر خارجی، حداقل یکی از روش های احراز هویت پلتفرم iOS به نسخه ی اندروید خواهد آمد. قابلیت Touch ID به زودی به کاربران اندرویدی این امکان را می‌ دهد تا با استفاده از سنسور اثر انگشت، هویتشان تایید گردد و بتوانند وارد حساب کاربری واتس اپ خود شوند.

Touch ID در واتس اپ

گزینه ی سنسور اثر انگشت در زمان فعال شدن در تنظیمات پیام رسان واتس اپ و قسمت Privacy قابل مشاهده می باشد و هر بار که قصد ورود به اپلیکیشن را داشته باشید از شما درخواست ثبت اثر انگشت خواهد شد.با تمامی این تفاسیر در صورتی که به هر علتی سنسور اثر انگشت گوشی شما از کار افتاده باشد و نتواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد، می‌ توانید به راحتی با استفاده از روش های معمولی نظیر وارد نمودن پین کد نیزوارد حساب کاربری خود بشوید.

بر اساس گفته های تیم توسعه ی واتس اپ، سیستم احراز هویت به روش جدید نیاز دارد که حداقل از پلتفرم اندروید 6.0 نسخه ی مارشملو در گوشی هوشمند خود بهره مند باشید. به منظور دانلود جدیدترین نسخه ی بتای این پیام رسان برای سیستم عامل اندروید که دارای قابلیت مذکور می باشد می‌ توانید هم اکنون به این لینک مراجعه کرده و برای دستگاه خود دانلود نمایید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: phonearena

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : واتس اپ در نسخه اندروید از ویژگی امنیتی Touch ID بهره مند گردیده است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *