هک شدن اکانت 50 میلیون کاربر فیسبوک

اکانت فیسبوک

اکانت فیسبوک | یکی از موضوعاتی که سبب شده بود فیسبوک به نوعی به انزوا کشیده شود، مسئله ی هک شدن و سو استفاده های بی مورد اشخاص سودجو از حساب های کاربری فیسبوک بوده است. این مسائل حتی باعث شد که مبلغ سهام فیسبوک نیز با سرعت بسیار زیادی کاهش یابد.

هک شدن اکانت فیسبوک

در صورتی که پیش تر از کاربران شبکه ی اجتماعی فیسبوک بوده اید قطعا به یاد دارید که با استفاده از قابلیتی در فیسبوک می توانستید ببینید که حساب کاربری شما چطور برای سایرین به نمایش در می آید و چه قسمت هایی را می توانند ببینند و چه قسمت هایی را نمی توانند ببینند. اکنون این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که با استفاده از همین امکان هکرها توانسته اند تا کنترل 50 میلیون حساب کاربری آن را در دست بگیرند.

اکانت فیسبوک

فیسبوک اعلام نموده است که می داند هکرها چه افرادی هستند و محل استقرار آن ها کجاست. فیسبوک همچنین خبر داده است که مسئله را برطرف نموده و مقامات پلیس را در جریان این مسئله قرار داده است. در طی جریان این حمله هکی امروز بیش تر از 90 میلیون کاربر فیسبوک مجبور هستند که بر اساس دلایل امنیتی از اکانت های خود خارج گردند. بر اساس اطلاعیه ی مدیریت این کمپانی معلوم نیست که آیا سوء استفاده ای نیز از اکانت های هک شده به عمل آمده است یا اینکه اطلاعات خصوصی کاربران در دسترس هکرها قرار گرفته است و یا خیر.

اکنون گویا که بر اساس ویژگی با نام View as و یا مشاهده به عنوان دیگران نفوذ به این حساب های کاربری سبب شده است. گفته شده است که پس از انجام تغییراتی بر روی ویژگی آپلود ویدیو در فیسبوک این آسیب پذیری در آن ایجاد گردیده است. هکرها هم از توکن های دسترسی فیسبوک برای این مسئله استفاده نموده اند که قابلیت لاگین طولانی مدت افراد در اکانت هایشان را فراهم می سازد به صورتی که دیگر به منظور استفاده از حساب های کاربری آن ها احتیاج به لاگین مجدد نباشد. شبکه اجتماعی فیسبوک البته پس از این مسئله تمامی 50 میلیون اکانت هک شده را ریست نموده و همزمان توکن های 40 میلیون کاربر دیگر را نیز محض اطمینان بیشتر از نو تنظیم نموده اند.

بیشتر بخوانید  اختلال سراسری اینستاگرام (بروزرسانی)

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هک شدن اکانت 50 میلیون کاربر فیسبوک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *