هک شدن اطلاعات صفحه نمایش با استفاده از میکروفن

هک

هک شدن اطلاعات صفحه نمایش | این روزها یکی از بحث های بسیار جدی در زمینه ی فضای مجازی، بحث امنیت می باشد. هرچقدر امنیت یک فضا بیشتر باشد، کاربران بیشتری را می تواند به سمت خود جذب نماید، اما متاسفانه گویا چنین موضوعی مطرح نیست و اکنون بسیاری از کمپانی های برتر دنیا نتوانسته اند به امنیت بسیار بالا دسترسی پیدا کنند. اکنون هکرها از روش های مختلفی برای هک کردن اطلاعات از طریق اینترنت و دستگاه های جانبی استفاده می نمایند.

هک شدن اطلاعات صفحه نمایش

اخیرا محققین بخ امنیت فضای مجازی روشی پیدا کرده اند که با استفاده از میکروفن، می توانند اطلاعات موجود در صفحه نمایش شما را از راه دور استخراج نمایند. مدت زمان زیادی است که پیشنهاد می گردد به منظور حفظ حریم خصوصی، وبکم لپ تاپ یا کامپیوتر خود را بپوشانید زیرا هکرها می توانند با استفاده از بدافزارهای مختلف و البته به همراه کمی شانس شما را مشاهده نمایند و یا حتی به صدای شما گوش دهند. البته لازم به ذکر است که از دسترس خارج نمودن میکروفن به راحتی وبکم نمی باشد.

هک

یکی از روش های جدید که محققان به آن دسترسی پیدا کرده اند، کمی عجیب می باشد به این دلیل که اساسا نحوه ی کارکرد میکروفن و صفحه نمایش زمین تا آسمان با یکدیگر  متفاوت به نظر می رسد. با استفاده از coil whine و یا به عبارتی نویزهای مغناطیسی شنیداری قابلیت شنود صفحه نمایش فراهم می گردد. به طورکلی این روش بر اساس صداهای فرکانس بالا کار می کند که قطعات الکترونیکی در زمان کارکرد سخت از خود پخش می نمایند. در صورتی که از تلویزیون ها و مانیتورهای لامپی قدیمی استفاده نموده باشید قطعا صدای وز وز آن ها را به خاطر دارید. مانیتورهای LCD امروزی نیز چنین صداهایی را پخش می نمایند.

عده ای از پژوهشگران با استفاده از یک صفحه نمایش و میکروفن که در جای مشخصی تعبیه شده بود سعی کردند که صداهای پخش شده را زیر نظر داده های خام ثبت نمایند. اساسا این داده ها شدت کارکرد پیکسل خاصی را نمایش می دادند. البته لازم به ذکر است که این فقط مرحله اول حمله ی هکری بود. یک الگوریتم مخصوص که توسط یادگیری ماشینی آموزش داده شده است، می تواند تمامی این اطلاعات ثبت شده از صفحه نمایش را ترجمه نماید. با استفاده از یک نرم افزار خاص هکرها می توانند وبسایتی که در صفحه نمایش نمایش داده می شد را با دقت 96.5 درصد کشف نمایند.

بیشتر بخوانید  دانلود اپلیکیشن سامانه 141 راهداری

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هک شدن اطلاعات صفحه نمایش با استفاده از میکروفن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *