هکرهای چینی به نهادهای دولتی ایالات متحده حملات سایبری بسیاری دارند

هکرهای چینی

حملات سایبری هکرهای چینی | این روزها دنیای اینترنت با دنیای واقعی درگیر شده است و بسیاری از افراد نیز در این میان سعی دارند خود را با اطلاعات دیجیتال و استفاده از فضای اینترنت و وب وارد بازی های سیاسی نمایند. تاکنون نهادهای دولتی آمریکا به دفعات از سوی هکرهای مختلف در اقصا نقاط جهان مورد حملا سایبری قرار گرفته است و به همین دلیل بسیاری از مهندسان فضای مجازی در ایالات متحده دائما در حال بررسی حملات سایبری هستند.

حملات سایبری

امروز بر اساس اطلاعات انتشار یافته از سوی موسسه امنیت اطلاعات Recorded Future، در هنگام انجام مذاکرات تجاری مقامات ایالت آلاسکای آمریکا با همتایان چینی، بنیان های اطلاعاتی این ایالت مورد حملات سایبری بسیاری قرار گرفته است. این موسسه عنوان نموده که هکرهای چینی در طول یک بازه زمانی 2 ماهه، به تعداد 1 میلیون دفعه به شبکه ایالت آلاسکا متصل شداتصال یافته اند و به منظور پیدا کردن نفوذپذیری های امنیتی تلاش نموده اند. هدف اصلی این هکرها، ارگان های دولتی، مخصوصا اداره منابع طبیعی و انرژی آلاسکا بوده است که بر اساس اطلاعات موجود نتوانستند به هدف های خود برسند.

هکرهای چینی

این حمله ها دقیقا زمانی اتفاق افتاد که هیئتی از ایالت آلاسکا به منظور توسعه تجارت با کشور چین راهی این کشور شدند. لازم است بدانید که یکی از اصلی ترین برنامه های مورد نظر تیم آمریکایی، راه اندازی خط لوله گاز مستقیم از آلاسکا به چین می باشد که با هزینه 43 میلیارد دلاری انجام شده است.

اساسا هکرهای دولتی کشور چین قبل از این اتفاق به شبکه برق ایالات متحده و چندین میلیون مودم در این کشور نفوذ داشتند که این حجم از حملات سایبری، روش های بدست آوردن اطلاعات از سوی جاسوسان را بیشتر از قبل تقویت نموده است. البته لازم به ذکر است که هکرهای دولتی علاوه بر همکاران مستقلشان که بیشتر با انگیزه کسب پول و سرقت های میلیون دلاری اقدام به حمله سایبری می کنند، از تمام بنیان های حکومت مرکزی استفاده نموده و با هدف های ملی – سیاسی حملات خود را به انجام می رسانند.

نکته جالب اینجاست که حملات در زمان بازگشت تیم آمریکایی به آلاسکا تشدید و نشان می دهد که هکرها به دنبال بدست آوردن اطلاعات درخصوص تصمیمات همتای مقابل خود و ایجاد ویژگی رقابتی برای مذاکره کنندگان چینی در جلسات آینده بوده اند.

بیشتر بخوانید  سرمایه گذاری 230 میلیون دلاری استرالیا برای ارتقاء سطح امنیت اینترنت

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هکرهای چینی به نهادهای دولتی ایالات متحده حملات سایبری بسیاری دارند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *