هکرهای حرفه ای موفق به تبدیل کنسول نینتندو سوییچ به تبلت لینوکسی شدند

نینتندو سوییچ

در طی چند روز اخیر گروهی حرفه ای از هکرها به نام failoverflow موفق شده اند تا کنسول بازی نینتندو سوییچ را به تبلت لینوکسی تبدیل کنند. انگیزه های گوناگون و مختلفی از هک کردن کنسول های بازی وجود دارد ولی تاکنون دو دلیل مهم و عمده وجود داشته که هکرها را به فکر هک کردن و نفوذ به این دستگاه ها وا داشته است. اولین و مهم ترین دلیل هک کردن کنسول های بازی امکان نصب بازی های کپی و غیر اورجینال است که با انجام این کار هزینه های هنگفت خرید بازی های اورجینال خیلی کم می شود ولی در این بین شرکت ها و کمپانی های سازنده بازی های اورجینال ضررهای خیلی زیادی می بینند و در همین راستا این کمپانی ها کنسول های بازی را به شیوه ای برنامه ریزی و طراحی می کنند که دسترسی به لایه های مختلف آن توسط هکرها مشکل و دشوار باشد.

در این بین برخی از کاربران هم علاقه دارند که سیستم عامل های مختلفی را بر روی یک سخت افزار واحد اجرا کنند. در حال حاضر با توجه به اجرای سیستم عامل لینوکس بر روی کنسول نینتندو سوییچ هکرها به دستآوردی بزرگ رسیده اند. در طی چند هفته ی گذشته یک گروه از هکر ها به اسم fail0verflow یک عکس را در حساب کاربری خودشان در شبکه ی اجتماعی توییتر منتشر کردند که به اجرای سیستم‌ عامل منحصر به فرد لینوکس بر روی کنسول نینتندو سوییچ اشاره می کرد.

نینتندو سوییچ

حال این تیم از هکرهای حرفه ای برای اثبات گفته‌ های اخیر خود، یک ویدیو از اجرای توزیع خاصی از لینوکس روی این کنسول منتشر کرده‌اند که تا حد زیادی گفته های آن را تایید می کند. در طی پخش این ویدیو می‌توان ساپورت کامل از صفحه‌ نمایش لمسی و همچنین اجرای مروگر وب و اجرای یک اپلیکیشن گرافیکی را به خوبی مشاهده کرد.

این تیم از هکرهای حرفه ای در صفحه‌ ی کاربری توییتر به طور رسمی ادعا می‌ کند که حفره‌ ی امنیتی که در نینتندو سوییچ وجود دارد، به آن ها این توانایی را داده است که سیستم عامل متفاوتی را روی آن نصب کنند ولی این در حالی است که تا حال حاضر هیچ‌ گونه اطلاعات و جزئیاتی از چگونگی انجام این‌ کار به طور رسمی از طرف این گروه حرفه ای منتشر نشده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هکرهای حرفه ای موفق به تبدیل کنسول نینتندو سوییچ به تبلت لینوکسی شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *