هواوی سومین تولیدکننده گوشی در جهان شد

هواوی

هواوی در سال 2016 با رشد 2/30 درصدی همراه شد و 10 درصد سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرد.
براساس گزارش موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالیستیکس و کانترپوینت ریسرچ، گروه امور مصرف‌کنندگان هواوی (CBG) جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در دنیا را با 10 درصد سهم به خود اختصاص داد.
در حالی که فروش جهانی گوشی‌های‌ هوشمند سال به سال با رشد 3/2 درصدی همراه می‌شود، سال گذشته در مجموع 47/1 میلیارد دستگاه گوشی در سراسر دنیا به فروش رسید. البته بخش بزرگی از این آمار متعلق به بازار چین است به طوری که 467 میلیون دستگاه گوشی در سال گذشته فقط در چین به فروش رسید.
از پنج تولیدکننده بزرگ دنیا؛ سامسونگ، اپل، هواوی، اوپو و ویوو در جایگاه اول تا پنجم قرار گرفته اند، که سه کمپانی چینی در کل 20 درصد سهم بازار جهانی را در اختیار دارند.
هواوی در این رده بندی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. با وجود اینکه بازار جهانی در طول سال گذشته رشد چندانی نداشته اما هواوی در این بازار رشد ثابتی را تجربه کرده است.
هواوی سال گذشته، 3/139 میلیون دستگاه گوشی فروخت که نسبت به سال 2015 رشد 2/30 درصد داشته است. این کمپانی سال 2014 حدود 75 میلیون دستگاه و سال 2015 نزدیک به 108 میلیون دستگاه گوشی به فروش رسانده است.
عرضه دو گوشی P9 و Mate 9 تاثیر زیادی در رشد و عملکرد خوب هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند داشته است .هواوی از گوشی P9 بیش از 10 میلیون دستگاه به فروش رسانده که به این ترتیب نخستین گوشی هواوی به شمار می‌رود که به چنین رقمی دست یافته است.
تینا لو، تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی کانترپوینت معتقد است که هواوی در سال 2017 عملکرد بهتری نسبت به اپل خواهد داشت واین موضوع در صورتی محقق می‌شود که در آمریکای شمالی و آسیا که بازارهای مهمی به شمار می‌روند علمکرد خوبی داشته باشد و نیز موقعیت خود را در بازارهای خاورمیانه و آفریقا تثبیت کند.
هواوی همچنین درصدد بهبود استراتژی کانال‌های فروش خود است و بر این اساس توانسته تعداد فروشگاه‌های سرویس آفلاینش را به بیش از 460 فروشگاه در 45 کشور افزایش دهد.
هواوی همکاری‌های طولانی و ثابتی را با هزاران توزیع کننده و خرده فروش در سراسر دنیا ترتیب داده است؛ به طوری‌که تعداد خرده فروشان محصولات هواوی در سراسر دنیا به بیش از 70 هزار افزایش یافته‌اند.
به گفته‌ تارون پاتک، یکی از تحلیلگران کانترپوینت، هواوی با P9 و Mate 9 توانست روی بازارهای خاصی تاثیر بگذارد و اپل را به چالش بکشد.
هواوی 10 درصد از فروش سالانه خود را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده است تا تجربه کاربری بهتری در زمینه‌ گوشی‌های هوشمندش ایجاد کند. بر اساس یک نظرسنجی توسط Ipsos، نام تجاری جهانی هواوی از 76 درصد در سال 2015 به 81 درصد در سال 2016 به رسمیت شناخته شده است و این موضوع نتیجه بهبود طراحی محصولات هواوی، توجه به مد و خلاقیت می باشد.
هواوی همچنین در جهت تقویت نام تجای خود اقدام به همکاری با برندهای بین‌المللی همچون لایکا و پورش دیزاین کرد.
بر این اساس سال 2016 برای دومین سال متوالی هواوی در رده 100 برند برتر جهانی قرار گرفت و جایگاه 72 را به خود اختصاص داد و در میان باارزش‌ترین برندهای دنیا جایگاه 50 را از آن خود کرد.
هواوی پا را فراتر از تکنولوژی گذاشته و در بخش لایف‌استایل به فضاهای طراحی، فشن و مد، سرگرمی و بازاریابی ورزشی وارد شده؛ با ستاره‌های فوتبال؛ لیونل مسی و ستاره‌های هالیوود؛ اسکارلت جانسون و هنری کاویل همکاری کرده است.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هوآوی، میت 10 را در سه نسخه معرفی می کند

نظرات در مورد : هواوی سومین تولیدکننده گوشی در جهان شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *