هواوی از مخترع کدهای قطبی 5G قدرانی کرد.

هواوی تکنولوژی 5 جی

شرکت هواوی یکی از پیشروان صنعت گوشی های هوشمند در جهان بدل شده است. این شرکت در ارائه بهترین تکنولوژی ها در عصر حاضر توانسته بهترین خدمات را در اختیار کاربران گوشی های هوشمند قرار دهد. در این راستا هواوی از مبدع ترکیه ای کدهای قطبی 5G تشکر و قدردانی کرد. این مراسم در دفتر مرکزی هواوی در شنزن برگزار شد.
در این مراسم صدنفر از دانشمندان و مخترعان در صنعت گوشی های هوشمند حضور داشتند. در ادامه به گزارش کامل زوم تک از این مراسم توجه کنید.

تحقیقات پایه ای کلید اصلی در پیشرفت صنایع به شمار می رود. پیشرفت های نظری که اغلب پس از دهه ها تلاش علمی صورت می پذیرد گام های اصلی در تعیین مسیر پیشرفت تکنولوژی محسوب می شوند. مقاله پروفسور آریکان درباره ی کدهای قطبی در حوزه مخابرات که در سال 2008 منتشر شد ، یک رویکرد کاملا جدید برای به حداکثر رساندن میزان و قابلیت مطمئن جهت انتقال داده ها را تعریف کرد. کد های قطبی به طور قابل توجهی سبب بهبود عملکرد برنامه نویسی برای 5G شده اند. در عین حال، پیچیدگی طراحی را کاهش می دهند و کیفیت خدمات را تضمین می کنند. در سال 2016، 3GPP (سازمان استاندارد بین المللی برای استانداردهای 5G) کدهای قطبی را به عنوان برنامه رسمی برای کنترل کانال های 5G جدید رادیویی تایید کرد.

در این مراسم تقدیر، موسس هواوی رن جنگ فی ، مدال افتخاری از سوی هوآوی را به پروفسور اریکان اهدا کرد. این مدال طراحی و ساخته شده توسط Monnaie در پاریس، با حکاکی الهه پیروزی با یک کریستال قرمز در آن است که نشان دهنده اهمیت فن آوری ارتباطات در جهان امروز است.
پس از دریافت مدال پروفسور آریکان در سخنرانی خود گفت: “من افتخار دارم که امروز در این مراسم حضور پیدا کنم و مفتخر دریافت این جایزه با ارزش باشم.” با افتخار اعلام میدارم که بدون چشم انداز و کمک فنی از مدیران و مهندسان Huawei، به انجام رساندن کد های قطبی از آزمایشگاه تا استاندارد واقعی در کمتر از 10 سال امکان پذیر نبود. و به نظر ما مهندسان هیچ هدیه ای بزرگ تر از دیدن تبدیل ایده هایمان به واقعیت نیست.”
اریک چو، رئیس اجرایی Huawei نیز در این رویداد سخنرانی کرد: “استانداردهای 5G در نتیجه یک تلاش جهانی برای پیشرفت در تحقیقات اولیه و تکنولوژی ارتباطات بی سیم است. برای اینکه این استانداردها شکل بگیرند، بیش از 10 سال کار سخت از ده ها هزار دانشمند و مهندس و ده ها شرکت در سراسر جهان انجام گرفت. ما می خواهیم از استاد آریکان و همکارانش در دانشگاه، همچنین همکاران و کارکنان Huawei که همه در راستای تحقق 5G تلاش کرده اند تشکر کنیم. ”
در سال 2010، Huawei توان بالقوه در کد های قطبی را برای بهینه سازی تکنولوژی کدهای کانال شناخت، به طوری که این شرکت برای تحقیقات بیشتر پروفسور آریکان سرمایه گذاری کرد. طی سال ها تلاش متمرکز، این شرکت چندین پیشرفت در تکنولوژی کد های قطبی ایجاد کرده است، تا کد های قطبی فراتر از قلمرو تحقیقات علمی حرکت کنند و ثمر بخش یاشند.
اقای شو همچنین اضافه کرد :تولد استانداردهای 5G تنها آغاز یک سفر جدید است. ”
ما همچنان به سختی کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که فناوری 5G – از جمله کد های قطبی – ارزش بیشتری برای جامعه ایجاد می کند.ما امیدواریم که همکاری نزدیک بین شرکت ها و دانشگاه ها، مانندهمکاری بین Huawei و پروفسور Arikan، ادامه خواهد داشت و باعث می شود به علایق بیشتر علمی منجر می شود که توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را به طور کلی در اختیار دارد. ”
در مراسم اعطای جوایز، هوآوی بیش از 100 دانشمند خود را برای انجام تحقیقات و استانداردهای اولیه مورد تقدیر و تشکر قرار داد. به طور خاص، این شرکت می خواهد تحقیقات موفق خود را در رادیو 5G جدید و هشت پیشگام نوآوری خود، از جمله شکل موج جدید و طرح های کدگذاری جدید، ادامه دهد. این دانشمندان با همکاری شرکای صنعتی برای بررسی فن آوری های کلیدی و فرایند استاندارد سازی کار می کنند و نقش مهمی در استانداردهای 5G ایفا میکنند.
لازم به ذکر است Huawei اولین شرکت در جهان است که آزمایشات 5G را برای تمام مراحل توسعه IMT-2020 انجام داد (برنامه اتحادیۀ بین المللی مخابرات برای تکامل شبکه تلفن همراه تا سال 2020)، با نتایج به دست آمده از شاخص های کلیدی برای هر سه سناریو 5G تعریف شده توسط اتحادیه بین المللی مخابرات – افزایش پهنای باند تلفن همراه (eMBB)، ارتباطات فوق العاده قابل اطمینان (URLLC) و ارتباطات گسترده نوع ماشین (mMTC) بیش از پیش پیشرفت کرده است.
تمرکز اصلی Huawei بر روی سرمایه گذاری های بزرگ در جهت تحقیق و توسعه در سال های اخیر، بوده است و طی دهه گذشته تقریبا 400 میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است. Huawei سرمایه گذاری در تحقیقات اولیه را با اختصاص 20 تا 30 درصد از بودجوی R & D سالانه 15 تا 20 میلیارد دلار به تحقیقات بنیادی در جهت حرکت به جلو اختصاص داده است .

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  افزایش درآمد شرکت چینی هواوی در سال 2016

نظرات در مورد : هواوی از مخترع کدهای قطبی 5G قدرانی کرد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *