هوآوی میت 20 با سنسور اثر انگشت اولترا سونیک رونمایی خواهد شد

میت 20

کمپانی محبوب و قدرتمند هوآوی روز سه شنبه، هفتم فروردین گوشی پرچم دار جدید خودش را تحت عنوان میت 20 معرفی خواهد کرد و این طوری که از شواهد و مدارک غیر رسمی پیداست، کمپانی چینی هوآوی بر طبق برنامه ریزی هایش تصمیم دارد که از یک سنسور تشخیص اثر انگشت با تکنولوژی فرا صوت در زیر نمایشگر دستگاه استفاده کند.

پیش از این یک کمپانی چینی که به نسبت کمتر شناخته شده است به اسم ویوو با موبایل های X20 Plus UD و همچنین گوشی X21 UD سنسور تشخیص اثر انگشت را به زیر صفحه ی نمایش اورده بود اما بیشتر فعالیت کمپانی ویوو در خود کشور پهناور چین است و چندان در سطح و لول رسمی جهانی شناخته نشده است و چندان کمپانی معروف و محبوبی نیست ولی این موضوع در حالی است که ویوو از طریق کمپانی آمریکایی سناپتیکس شناخته شده است و تاچ پد های اکثر لپ تاپ های ویوو را می سازد.

این حالت در کمپانی هوآوی بر عکس ویوو است به طوری که به جای استفاده از فناوری شرکت سناپتیکس از فناوری فرا صوت سنسور تشخیص اثر انگشت کوالکام در گوشی میت 20 استفاده کرده است. اگر شما هم پیگیر اخبار پیرامون این کمپانی ها باشید می‌ دانید که کمپانی محبوب و قدرتمند کوالکام برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ خبر داد که در حال توسعه ی این فناوری است و تا به حال در حال پیشرفت و توسعه ی آن بوده است بر همین اساس کمپانی هوآوی نیز اولین کمپانی است که از این فناوری در گوشی هایش استفاده می کند.

فناوری سنسور تشخیص اثر انگشت فرا صوت کمپانی محبوب و قدرتمند کوالکام به این صورت است که ضخامتی ۰.۴۴ میلی‌ متری دارد و به راحتی قادر است که زیر شیشه نمایشگر با ضخامت ۸۰۰ میکرون یعنی ۰.۸ میلی‌متر قرار بگیرد. این در حالی است که بقیه ی فناوری های سنسور های تشخیص اثر انگشت خازنی که امروزه در موبایل‌ ها قرار می‌گیرند، قابلیت خوانش اثرانگشت با لایه‌ای ۲۰۰ یا حداکثر ۳۰۰ میکرونی را دارند و عملاً نمی‌توان آنها را زیر نمایشگر قرار داد.

آنچه که در اینجا شایان ذکر است، در این سنسور اثر انگشت، فناوری سنسور تشخیص اثر انگشت کمپانی کوالکام نیاز به خشک یا تمیز بودن قسمت اثر انگشت جهت کار کردن ندارد که این حالت بر عکس تمام سنسور های تشخیص اثر انگشت حال حاضر می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هوآوی میت 20 با سنسور اثر انگشت اولترا سونیک رونمایی خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *