همکاری Uber و NASA بر سر پروژه ی Elevate

Elevate

پروژه ی Elevate یکی از پروژه هایی است که از سال گذشته تاکنون شاید نام آن را زیاد شنید باشید و اطلاعاتی نیز در این خصوص داشته باشید. Elevate یکی از پروژه های بزرگ در زمینه ی حمل و نقل مسافران به صورت هوایی در سطح شهر می باشد که امروز در خبرها منتشر شد که دو کمپانی Uber و NASA قرار است به طور مشترک بر سر این موضوع فعالیت داشته باشند و احتمالا تا سال 2020 این پروژه عملی خواهد شد.

در حاشیه های اخبار اینگونه ذکر شده بود که گویا Uber در خصوص همکاری خود با NASA اعلام کرده است که برای اولین بار می باشد NASA در یک پروژه ی پرواز کم ارتفاع اعلام همکاری نموده و قطعا این همکاری آینده ای روشن خواهد داشت. وظیفه ی NASA در این پروژه طراحی نرم افزاری برای مدیریت خطوی هوایی تاکسی ها می باشد و به گفته ی این کمپانی احتمالا قصد دارد پس از اجرایی کردن این طرح در دالاس ، در سال 2020 این پروژه را در لس آنجلس آمریکا اجرایی نماید.

در این طرح قرار است چهار مسافر بتوانند با سرعت 320 کیلیومتر بر ثانیه به سمت مقصد خود پرواز نمایند و یعنی یک مسیر یک ساعت و نیم را در طی تنها نیم ساعت طی نمایند. اکنون NASA در حال طراحی یک سیستم هوایی کنترل ترافیک برای تاکسی های هوایی می باشد تا عبور و مرور آن ها راحت تر و ایمن تر صورت پذیرد.

با پیشرفت تکنولوژی هر روز شاهد پروژه های جدیدی هستیم که قرار است در آینده ای نزدیک اجرایی شوند و این موضوع سبب شده است که بسیاری از افراد و شرکت ها مشتاق به مطرح کردن نام خود و اعلام فعالیت در این عرصه باشند و هم اکنون نیز با شروع همکاری این دو شرکت می توانیم به اجرایی شدن این پروژه امیدوار باشیم.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  جست و جوی حیات در فضا حس و حال تازه ای گرفت

نظرات در مورد : همکاری Uber و NASA بر سر پروژه ی Elevate

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *