همکاری الجی و اینتل آینده خودرو های هوشمند را رقم خواهد زد

شرکت ال جی این بار پا در جای بزرگان نهاده است و با همکاری جدید خود با شرکت ال جی در صدد است آینده خودرو های هوشمند را تغییر دهد. در ادامه به بررسی این اتومبیل های پیشرفته خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

دست در دست هم برای پیشگامی در اتومبیلهای پیشرفته

در کنگره جهانی موبایل که در شهر بارسلون برگزار می‌شود، شرکت‌های اینتل و الجی الکترونیکس (LG) اعلام کردند که آنها برای اشاعه فناوری تلماتیک برپایه 5G، نسل بعدی فناوری بیسیم برای ماشین‌ها، همکاری‌هایی را آغاز کرده‌اند. تحقیقات، تجربیات و پیشگامی دو شرکت الجی و اینتل برای اولین بار منجر به ایجاد بازاری با سیستم‌های آماده به کار 5G خواهد شد. الجی اولین شرکتی است که در محصولات تلماتیک از فناوری بر پایه ارتباط LTE به جای شبکه‌های 2G و 3G  استفاده می‌کند.

تلماتیک 5G داده‌ها را 33 برابر سریعتر از 4G LTE رد و بدل می‌کند و همچنین تاخیر آن یک دهم سرعت‌های کنونی است. همچنین، نرمافزار میتواند با سرعت بالا از طریق شبکه OTA (Over The Air) به روز رسانی شود. با این روش ویدئوها و سایر محتواهای چندرسانه‌ای از طریق سیستم‌های اینفوتینمنت ماشین سریعتر به روز رسانی می‌شوند.

با تجهیز به فناوری V2V (اتصال ماشین به همه چیز)، سیستم 5G به طرز قابل توجهی، حتی زمانی که ماشین با سرعت بالا در حال حرکت است، تأخیر زمانی را کاهش می‌دهد. ارتباط ماشین به ماشین، ماشین به سازمان و یا ماشین به عابر پیاده با استفاده از 5G می‌تواند از خطر سوانح رانندگی بکاهد و تجربه رانندگی ایمن‌تری را رقم بزند.

با در کنار هم قرار دادن توانایی‌های بخش فناوری ارتباطات موبایل و بینش بخش قطعات خودرو، شرکت الجی گام مهمی در پیشگامی عرصه تلماتیک در صنعت خودروهای هوشمند برداشته است. شرکت الجی تأمین‌کننده تخصصی ماشینهای تلماتیک برای ‌GM سیستم تلماتیک 4G LTE OnStar است که بر طبق گزارش Strategy Analytics توانست با سهم بازار 30.1 درصد در سال 2013، 30.3 درصد در سال  2014  و 29.9 درصد در سال 2015 در بالاترین موقعیت تلماتیک خودرو قرار بگیرد.

کیم جین یانگ، رئیس بخش تجارت قطعات خودرو در اینفوتینمنت اتومبیل الجی الکترونیکس میگوید: “امیدواریم با همکاری نزدیک با اینتل رهبری خود را در بازار محصولات ارتباطی تلماتیک 5G تثبیت کنیم.”

بیشتر بخوانید  معرفی گوشی هوشمند جدید ال جی با نام LG G3 s

آیچا ایوانز، نائب رئیس و مدیر گروه تجهیزات و ارتباطات اینتل بیان میکند: “الجی شرکت مهمی در زمینه تأمین قطعات خودرو برای پیوستن به توسعه تحقیقات تلماتیک 5G به شمار می‌رود. ما باور داریم ترکیب پیشگامی ارتباطات الجی و تجربیات اینتل در شبکه خودروها، سنسور فیوژن و الگوریتم‌های یادگیری فناوری نوآورانه 5G را برای خودروها به ارمغان خواهد آورد.”

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همکاری الجی و اینتل آینده خودرو های هوشمند را رقم خواهد زد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *