همه چیز درباره ویروس زامبی

ویروس زامبی

قطعا تمامی افراد با ویروس زامبی آشنا هستند و به نوعی با آن ها در رمان ها و کتاب های تترخی و حتی فیلم ها آشنا شده اند. برخی از افراد با دیدن این فیلم ها برایشان جذاب شده است که آیا چنین ویروسی در جهان وجود دارد یا نه؟! برخی نیز اینگونه افراد را جذاب می دانند و قصد دارند اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نمابند. در ادامه قصد داریم یک سری اطلاعات را در خصوص این ویروس بسیار خطرناک و محل شیوع آن با شما درمیان بگذاریم و علام و نکاتی را در این خصوص مطرح کنیم.

ویروس زامبی

فیلم های هالیوودی و رمان های ترسناک بسیاری از افراد را در آن سوی دنیا به زامبی ها علاقه مند نموده است. به غیر از فیلم ها و لباس های خاص، گروه ها و دسته های زامبی و جامعه تحقیقاتی زامبی ها نیز وجود دارد و حتی پنتاگون نیز نقشه روبرو شدن با بحران را در شرایط بروز آخرالزمان زامبی ها فراهم نموده است. لازم به گفتن ندارد که برخی از مردم خیلی از زامبی ها می ترسند، ولی زامبی ها به نظر شما چقدر واقعیت دارند؟

ویروس زامبی

یک تیم کانادایی شامل از آمارشناسان سناریویی در خصوص شیوع ویروس زامبی نوشتند و متوجه شدند که تنها روش مقابله و دفاع برای هر تمدنی که با شایع ویروس زامبی ها مواجه می‌ شود هجوم به زامبی‌ ها و از بین بردن آن ها خواهد بود. برای مثال، در یک شهر معمولی با 500000 نفر جمعیت، یک پاسخ تهاجمی نظامی به سوی زامبی ها در مدت 3 تا 8 روز لازم می باشد. بعد از گذشت 8 روز، تقریبا نابودی زامبی ها قطعی خواهد بود که سایر آن تمدن انسانی به زندگی خود برنمی گردند و ویروس زامبی همه چیز را نابود خواهد نمود.

ویروس هاری یا زامبی گاز بگیر چیست؟

اساسا زامبی ها همانند موجودات عصبانی تصور می گردند که حاضر هستند هر کاری بکنند تا دستان لزج و بد شکل خود را به دور گردن افراد حلقه نمایند. قطعا که آسیب های مغزی می توانند یک شخص را خشن نمایند. بخشی از قسمت های مغز، مانند هیپوتالاموس، با رفتار های خشونت آمیز ارتباط مستقیم دارند. البته باید بگوییم که بعید است، جمعیت زیادی از افراد کره ی زمین به طور یکنواخت بیفتند و بخشی مشخص از سر خود را به زمین بکوبند؛ در نتیجه تا آن زمان احتیاجی به عاملی واگیردار می باشد که می توانیم با آن زامبی ایجاد نماییم.
بر این اساس گویا ویروس مورد احتمال ترین گزینه می باشد. اساسا چند مورد ویروس مسبب رفتار خشن در حیوانات شناسایی شده اند اما شاید معروف ترین آن ها ویروس هاری باشد. بر اساس تصاویر هالیوودی منتشر شده، این ویروس از راه گاز گرفتن و یا خراش نیز منتقل می شود زیرا در بزاق بوده و اساسا از دهان قربانی ها روان می باشد. با آلودگی اولیه، ویروس به سمت دستگاه عصبی اصلی می رود و سپس به مغز شخص حمله می کند.
ویروس زامبی
در اوایل بیماری، علایم آن آنقدر ها واضح نیست و تاحدودی به آنفلوآنزا شباهت دارد ولی وقتی که این بیماری پیشرفت می کند، برخی از علایم معین و زامبی مانند نیز مشاهده می گردد، این علائم شامل گیجی، اضطراب، افزایش بزاق دهان و خشونت بسیار می باشد. خشونت بسیار زیاد، نمونه ای فوق العاده از عاملی می باشد که قصد دارد شانس انتقال خود را افزایش دهد. اشخاص خشن احتمال زیادی دارد که به دیگران حمله کنند و این ویروس را به سایر افراد انتقال دهند.

چند نکته در خصوص زامبی ها

لغت زامبی از یک کلمه‌ ی آفریقایی با تلفظ نزامبی (nzambi) گرفته شده است که معنای خدا را می رساند. اساسا مار بزرگ، زامبی بزرگ، پدر تمامی خدایان و یا سایر لائوها بود و به صورت یک مار پیتون ظاهر می‌ شد. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که تاریخ 8 اکتبر روز جهانی زامبی می باشد.

بیشتر بخوانید  دلیل خواب زیاد | علت خواب آلودگی در طول روز

به طورکلی در خصوص منشا و خاستگاه زامبی‌ ها دو نظریه وجود دارد: یکی اینکه شخص نادرستی می‌ میرد و در شکل یک زامبی ظاهر می‌ شود، و دیگری اینکه فرد با یک ویروس تماس داشته و یا در معرض تشعشعات قرار گرفته و به زامبی تبدیل می گردد.

اساسا مومیایی‌ ها به عنوان زامبی به حساب نمی آیند زیرا در شرایطی که زامبی‌ ها در حالت پوسیدگی و فساد دائمی قرار دارند ولی مومیایی‌ها را از روی قصد از نظر جسمی سالم نگاه می دارند. بر اساس تمامی افسانه‌ ها و روایت های مطرح شده در خصوص زامبی‌ ها، تنها روش از بین بردن یک زامبی این است که به مغز آن آسیب وارد کنیم و یا سرش را از تنش جدا کنیم.

ویروس زامبی

به این دلیل که ویروس‌ ها موجودات زنده‌ و مستقلی نیستند و به منظور تولید مثل به یک موجود زنده لازم دارند، عبارت ویروس زامبی را می‌ توان نامی اشتباه و بدون پایه و اساس دانست زیرا عموما زامبی‌ ها مرده محسوب می شوند. برخی از منتقدان اینگونه می گویند که اساسا زامبی‌ ها طعم گوشت انسان را ترجیح می‌ دهند زیرا گوشت گرم یک انسان ممکن است با یک ویروس زامبی ارتباط برقرار نماید که به DNA تازه یا برخی از میکروارگانیسم‌ های انگلی که به شکلی از سلول‌ های خونی زنده تغذیه می نماید، احتیاج دارد.

در شرایطی که دلیل پیدایش و تصاویر زامبی‌ ها در طول تاریخ متفاوت بوده است، یک اصل در میان تمامی زامبی ها مشترک می باشد : تمامی زامبی ها دارای مغزی آسیب پذیر می باشند. مفهوم کنونی زامبی‌ ها در کل با آیین وودوو در قبیله‌ ی یوروبی غرب افریقا آغاز شد و سپس توسط برده‌ های اسیر به جزیره‌ ی هائیتی، مرکز اصلی برده‌داری در دهه‌ ی 1700، انتقال یافت.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

3.1/5 - (24 امتیاز)

نظرات در مورد : همه چیز درباره ویروس زامبی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *