همایش طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) با حضور ایرانسل

ایرانسل و همایش جدید

همایش طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) با حضور ایرانسل : ایرانسل با همکاری شهرداری مشهد همایش طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) را برگزار کرد.

به گزارش زوم تک به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این همایش با چهار هدف ایجاد فرصت همکاری برای دانشجویان، فارغ التحصیلان و استارتاپ‌ها، تولید محتوای فاخر و غنای محتوایی، بهره‌وری پتانسیل‌های استانی و بومی‌سازی فضای کسب و کار، دومین روز بهمن ماه در تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد.

ایرانسل بیشترین سهم بازار استان خراسان رضوی را دارد

در این همایش باقر صمدی، مدیرکل بازاریابی ایرانسل، با ارائه آماری از مشترکان و مصرف دیتا در شبکه این اپراتور گفت: ایرانسل در استان خراسان رضوی بالاترین سهم بازار و بیشترین تعداد کاربر را در مقایسه با رقبا دارد و از اولین روزی که شبکه ایرانسل در این شهر به بهره‌برداری رسید، ایرانسل همواره نگاه ویژه‌ای به مشهد مقدس داشته است.

صمدی با بیان اینکه در ایران 49 میلیون نفر از شبکه ایرانسل استفاده می‌کنند تعداد کاربران نسل سوم اینترنت همراه را 22 میلیون نفر، و تعداد کاربران نسل چهارم را بیش از 10 میلیون نفر اعلام کرد.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل درباره گسترش شبکه نسل 4.5 اینترنت همراه گفت : مشترکان بیش از 140 شهر در کشور از این نسل استفاده می‌کنند و ایرانسل برای گسترش آن در آینده برنامه ریزی کرده است.

وی همچنین در خصوص نرخ رشد گوشی‌های پشتیبانی کننده از نسل 4 اینترنت همراه گفت: تعداد گوشی‌های استفاده کننده از نسل 4 اینترنت همراه طی سال گذشته بیش از 2.7 رشد داشته و بیش از 10.5 میلیون نفر از این گوشی‌ها در شبکه‌ی ما فعالیت می‌کنند. بنا بر این میزان رشد استفاده از 4G در سال برابر 300 درصد بوده است.

صمدی درخصوص آمار مشترکان ایرانسل در خراسان رضوی گفت با بیش از 2میلیون و 750 هزار کاربر در استان خراسان رضوی، بیشترین سهم بازار را بین اپراتورهای تلفن همراه داریم، و در تلاشیم خدمات بهتری به مشترکان ارائه دهیم.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل با اشاره به پیشرو بودن این اپراتور در حوزه فعالیت خود و حمایت از کسب و کارهای نوپا در تمامی کشور ادامه داد: مدتی است که همکاران ما در استان‌های مختلف برای شناسایی و پشتیبانی کسب و کارهای نو سعی در شناخت ظرفیت‌ها دارند.

صمدی در اینباره ادامه داد: مشهد می‌تواند در آینده نزدیک در زمره شهرهای هوشمند قرار بگیرد. شهرداری مشهد در این زمینه با ما همکاری خوبی داشته است.

مدیرکل بازاریابی اپراتور ایرانسل در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش باهدف ایجاد فرصت همکاری برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، تولید محتوی فاخر و غنای محتوایی، بهره‌وری از پتانسیل‌های استانی و بومی سازی فضای کسب و کار برگزارشده است.

باقر صمدی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از 100 شرکت دانش بنیان و نوپا از شبکه اپراتور ایرانسل استفاده می‌کنند و این اپراتور بدنبال توسعه فضای کسب و کار در حوزه فن آوری است.

20 هزار فرصت شغلی در استان با اجرای طرح تکاپو ایجاد شد

در بخش دیگر همایش طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: در 7 استان طرح تکاپو از ابتدای امسال اجراشد ودر خراسان رضوی تاکنون 9 طرح با ایجاد 20 هزار فرصت شغلی و جذب سرمایه گذاری 55 میلیارد تومانی راه اندازی شده است.

محمدرضا خلیلی ادامه داد: در حوزه زیرساختی برای بخش فن آوری شبکه انتقال با 3 برابر رشد از 186 گیاگابایت به 580 گیگابایت رسیده است.

وی گفت: 2میلیون 700 هزار کاربر اپراتور ایرانسل در استان از سرویس‌های 3G و 4G استفاده می کنند و تا پایان امسال همه شهرهای خراسان رضوی تحت پوشش این نسل‌ها قرار می‌گیرند.

خلیلی از توسعه 7 برابری کاربران اینترنت در استان خبر داد و افزود: در سال 92 فقط 143روستا در خراسان رضوی دارای اینترنت بودند و الان یک هزار و 940 روستا از 2 هزارو 500 روستای بالای 20 خانوار اینترنت پرسرعت دارند که این موضوع باعث رونق کسب وکار و توسعه روستاها خواهد شد.

بیشتر بخوانید  بسته های جدید اینترنتی و ترکیبی ایرانسل عرضه می شود

همینطور مدیر عامل سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری مشهد نیز در این همایش گفت: در ماه گذشته تفاهم نامه‌ای بین استانداری، شهرداری و اپراتور ایرانسل باهدف توسعه زیر ساخت‌های شهر هوشمند مشهد منعقد شد.

محمد جواد رجاییان افزود: برای سال اول 50 میلیارد تومان در بخش توسعه فیبرهای نوری ، دکل‌های مخابراتی، ظرفیت و پهنای باند دسترسی به شبکه و ایجاد شبکه IoT سرمایه گذاری تخصیص یافته است.

ایرانسل برای توسعه کسب و کار های نوین بسترسازی می‌کند

محمدرضا قنادان، مدیرارشد فروش سازمانی ایرانسل در بخش دیگری از این همایش با تبیین نقش این اپراتور به عنوان بستر ساز توسعه کسب و کارها اعلام کرد انواع راهکارهای سازمانی ایرانسل در حوزه ارتباطات یکپارچه، خدمات هوشمند، خدمات مالی و پرداخت، تبلیغات و اطلاع رسانی هوشمند، شبکه‌های ارتباطی سازمانی و خدمات ابری ارئه می‌شوند و راهکارهای ارائه شده در این بخش می‌توانند علاوه بر فراهم سازی زیرساخت‌های ICT مورد نیاز و تسهیل و تسریع توسعه کسب و کارها ارتقای بهره‌وری ایشان را نیز به همراه داشته باشند.

مدیرارشد فروش سازمانی ایرانسل در حوزه ارتباطات یکپارچه سازی از موبایل سازمانی نام برد و از جمله مزایای آن به مدیریت هزینه مکالمات، اختصاص شماره‌های خاص و برند سازی، تفکیک تماس‌های کاری و شخصی، کاهش چشم‌گیر هزینه‌های نگهداری تلفن سازمانی، توسعه پذیری آسان شبکه تلفن سازمانی اشاره کرد.

وی همچنین شبکه امن همراه (APN) را با تاکید بر دو ویژگی دسترسی و امنیت بالا معرفی کرد و گفت: پهنای باند بالا، امکان پذیرش IP استاتیک، ارائه توافق‌نامه تضمین سطح کیفیت، دسترسی به این شبکه بر روی تمامی فناوری‌های شبکه تلفن همراه(2G، 3G و 4G) در گستره پوششی شبکه ایرانسل و قابلیت استفاده از حساب چند کاربره (Shared account) برخی از ویژگی‌های آن است.

قنادان همچنین در خصوص تبلیغات هوشمند گفت ایرانسل با ایجاد رسانه‌های متنوع و نیز بخش بندی‌های مختلف در جامعه مشترکان خود از ارائه دهندگان خدمات تبلیغاتی توقع دارد تا ضمن رعایت حقوق مخاطبین، پیامی مناسب را در زمان و مکانی مناسب به مخاطب مناسب خود برسانند. مدیر ارشد فروش سازمانی ایرانسل در ادامه سه حوزه اصلی اینترنت اشیا را اشیا و تجهیزات، زیرساخت و ارتباطات و دیتا و اطلاعات برشمرد و در این خصوص به معرفی سامانه‌ها و خدمات ایرانسل نظیر سامانه شهر هوشمند، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل و خدمات مبتنی بر NFC پرداخت.

وی در حاشیه معرفی سامانه شهر هوشمند در حوزه مدیریت شهری و مدیریت انرژی به اولین تست یکپارچه (end-to-end) موفقیت آمیز در کنتورخوانی هوشمند با استفاده از شبکه NB-IoT با همکاری شرکت ملی گاز ایران در مشهد و نیز بهره‌برداری از خدمات پرداخت از طریق سیم کارت NFC برای اولین بار در غرب آسیا توسط ایرانسل و مجموعه پاسارگاد در این شهر اشاره کرد و در بخش پایانی صحبت‌هایش به ارائه سرویس‌های ابری ایرانسل پرداخت و گفت: امکان میزبانی از انواع سرورها بر بستر ویندوز، لینوکس و …، امکان مدیریت منابع مصرفی در لحظه، امکان مدیریت روترها و فایروال‌های مجازی، امکان پرداخت در ازای میزان مصرفی و امکان ارتباط با سرورها در لحظه از طریق اینترنت و شبکه امن ایرانسل از جمله‌ی ویژگی‌های این سرویس است.

در همایش طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) همچنین در خصوص مواردی چون امکان تولید محتوای متن محور، امکان تولید محتواهای صوتی، تصویری، امکان ساخت و تولید اپلیکیشن‌های تحت موبایل و برنامه‌های تحت وب، امکان ساخت و تولید تبلیغات تصویری با هزینه‌های تولید پایین و کیفیت مطلوب و هوشمند سازی خدمات شهری توسط دیگر مدیران حاضر گفت‌وگو شد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همایش طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) با حضور ایرانسل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *