هفت راه دسترسی آسان به کنترل پنل در ویندوز۱۰

هفت راه دسترسی آسان به کنترل پنل در ویندوز۱۰: در این مقاله قصد داریم هفت مورد از راه های دسترسی به کنترل پنل در ویندوز ۱۰ را آموزش دهیم که برخی از آنها سریع تر از برخی دیگر می باشند.
۱.استفاده از بخش جستجو
شما میتوانید نام کنترل پنل را در هر قسمت جستجو در ویندوز پیدا کنید، همانند نوار جستجو تنظیمات، جستجوی کرتانا و نوار فایل اکسپلورر دسترسی داشته باشید.
تنها کافیست control panel و یا تنها کلمه control را در نوار جستجو تایپ کنید.

 

۲.استفاده از Run, CMD یا پاورشل

این کار نیز همانند استفاده از نوارجستجو می باشد، میتوانید از طریق خط فرمان (CMD) ، Run وپاورشل به کنترل پنل دسترسی پیدا کنید.
کافیست کلیدهای ترکیبی ویندوز + R را بگیرید تا پنجره Run بازشود سپس عبارت cmd را وارد کنید و دکمه اینتر را فشار دهید تا خط فرمان باز شود. میتوانید عبارت control را در خط فرمان یا پاورشل وارد و سپس اینتر را بزنید.
شاید بگویید دسترسی به control panel از طریق cmd و پاورشل مقداری کار می برد، اما اگر از این بخش زیاد استفاده می کنید بهتر است این راه را نیز به خاطر داشته باشید.

 

۳. از طریق منوی استارت

در منوی استارت میتوانید به راحتی میانبر کنترل پنل را پیدا کنید.تنها کافیست در منوی استارت سمت چپ به سمت پایین بیایید و بر روی پوشه (windows system) و شرتکات کنترل پنل را در آن بیابید.

 

۴.پین کردن شرتکات کنترل پنل

اگر به صورت مداوم از کنترل پنل استفاده می کنید کافیست شرتکات کنترل پنل را در تسکبار قرار دهید و تنها با یک کلیک به آن دسترسی پیدا کنید.پین کردن به این گونه انجام میشود:
۱_باز کردن کنترل پنل به هر روشی
۲_بر روی ایکون کنترل پنل راست کلیک کرده و گزینه Pin to taskbar را انتخاب نمایید.

 

اگر بعدا خواستید که کنترل پنل را از حالت پین خارج کنید کافیست راست کلیک کرده و گزینه Unpin from taskbar را انتخاب نمایید.

 

۵.پین کردن شرتکات کنترل پنل در منوی استارت
اگر نمیخواهید تسکبار شما با اضافه کردن یک شرتکات دیگر شلوغ شود میتوانید انرا در منوی استارت قرار دهید. کافیست:
۱_روی ایکون کنترل پنل در منوی استارت راست کلیک کنید.
۲_گزینه Pin to start را انتخاب نمایید.

 

 

۶.ساختن شرتکات در دسکتاپ
اگر با اضافه کردن یک شرتکات در دسکتاپ مشکلی ندارید میتوانید این کار را نیز انجام دهید. میتوانید این کار را از طریق (desktop icon setting) انجام داده و یا به سادگی یک شرتکات بسازید.
۱_بر روی صفحه خالی دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه new >shortcut را انتخاب کنید.

 

۲_ یک ویزارد باز می شود در کادر خالی واژه (control.exe) را وارد کنید و سپس next را انتخاب کنید.

 

۳_حالا اسم ان را control panel وارد کنید و بر روی گزینه finish کلیک کنید.

 

۷. تعیین شرتکات کیبرد برای دسترسی سریع به کنترل پنل
این کارراحت ترین و سریع ترین روش برای دسترسی به کنترل پنل است، اما در ابتدا لازم است که یک شرتکات دسکتاپ بسازید . در متدهای قبلی نحوه ساخت شرتکات را ذکر کردیم، حالا تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
۱_روی شرتکات دسکتاپ کنترل پنل راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

 

۲_وارد گزینه shortcut شده ودر کادر shortcut key کلیدهای مورد نظر خود را وارد نمایید. برای مثال میتوانید کلید C را انتخاب نمایید در این صورت ویندوز به صورت اتوماتیک کلیدهای ctrl+alt را نیز وارد میکند. بنابراین شما میتوانید با استفاده از این سه کلید ترکیبی کنترل پنل را باز کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هفت راه دسترسی آسان به کنترل پنل در ویندوز۱۰

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *