هشدار راجع به اقدام به هک این بار از پاکستان

هشدار راجع به اقدام به هک این بار از پاکستان

دولت در روز جمعه هشداریبه تمام ارگان های حساس داد که از احتمال هک کردن از سازمان های اطلاعاتی پاکستانی خبر می داد تا وارد شبکه های ارتباطی شده و از اطلاعات موجود سوء استفاده کنند.

این هشدار به وزارت های دفاع، خارجه، حمل و نقل، اقتصاد، نیرو، و ارتباطات فرستاده شده است از آن ها خواسته شده تا از این که کامپیوتر هایی که اطلاعات حساس در آن ها ذخیره شده اند جدا شده و به شبکه ی اینترانت مجزایی وصل هستند که هیچ اینترانت رسمی به این ماشین ها دسترسی ندارد، اطمینان حاصل کنند.
این هشدار امنیتی می گوید که سازمان های اطلاعاتی در پاکستان به طور مخصوص نقاط حساس امنیتی را هدف قرار داده اند تا به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کنند.

منابع ما می گویند که سازمان های پاکستانی ممکن است از پروکسی های خود برای جاسوسی استفاده کنند تا امکان هر گونه شناسایی و رد یابی را تقریبا غیر ممکن کنند.

گفته می شود که از آن جایی که از دروازه های بین المملی به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، تقریبا غیر ممکن است که بتوان موقعیت آن ها ردیابی کرد و آن ها تقریبا هیچ رد الکترونیکی از خود به جا نگذاشته اند.
اوایل این هفته، وزیر وزارت ارتباطات و اطلاعات، راوی شانکار پراساد، گفت که مجرمان سایبری از کشور هایی مانند پاکستان، چین، بنگلادش، و آمریکا بیش تر از هر کشور دیگری در اجرای حمله ها و هک کردن شبکه های کامپیوتری دست دارند.

پراساد گفت که حمله کنندگان در حال نفوذ به سیستم های کامپیوتری در نقاط مختلفی از دنیا هستند و از تکنیک های گمراه کننده استفاده می کنند و سرور های مخفی دارند. این ها باعث می شوند که سیستم های واقعی که حمله ها توسط آن ها صورت گرفته است، مخفی باشند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شدیدترین هک ها و رخنه های امنیتی که در سال 2017 شناخته شده اند

نظرات در مورد : هشدار راجع به اقدام به هک این بار از پاکستان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *