هر آنچه که درباره پاندا باید بدانید

پاندای غول پیکر نوعی خرس است که با لکه های دور چشم و رنگ پوستش قابل شناسایی است که از 3 میلیون سال قبل بر روی کره زمین زندگی می کردند. این موجودات تنبل یکی از سنبل های کشور چین می باشد چون در هیچ کشوری به جز چین پاندا وجود ندارد و پاندا هایی که در باغ وحش های کشور های دیگر وجود داردند به صورت اجاره ای به آنها واگذار شده اند.

پاندا ها نماد صلح هستند و یک موجودی کاملا اهلی و آموزش پذیر است و در صورتی که از طرف انسان ها مورد آزار قرار نگیرند می توانند در کنار هم زندگی کنند و آسیبی به کسی نمی زنند ولی این نکته جالب است که مردم چین در قدیم پاندا ها را خوک های آهنی سیاه سفید می نامیدند.giant-panda-tree-jpg-adapt-945-1

در ارتفاعات جنگل بامبو و کوه های بارانی واقع در جنوب غربی چین حدود 2000 تا از این موجودات پشمالو و سیاه سفید در طبیعت زندگی می کنند پاندا ها موجوداتی بسیار شکم پرست و غیر قابل کنترل در برابر خوردن هستند که خوراک اصلی آنها بامبو می باشد و 12 ساعت روز را صرف خوردن این گیاهیان می کنند به طور میانگین آنها اندازه 15 درصد وزن خود در روز بامبو می خورند که چیزی حدود 15 کیلوگرم در روز می شود.

NGT&FDolphins.epsوزن پاندا ها به طور میانگین بین 165 تا 300 کیلوگرم است که می توان گفت یک پاندای بالغ هم وزن یک پیانو است و موجوداتی بسیار تنبلی هستند که کل روز را صرف خوردن و دراز کشیدن روی شاخه ها و لا به لای بامبو ها می کنند !

پاندا ها موجوداتی بسیار خجالتی هستند و به همین دلیل سعی می کنند در محدوده ای که انسان ها زندگی می کنند وارد نشوند.

طول عمر آنها نیز بسته به شرایطی که زندگی می کنند به صورت میانگین 20 سال می با شد.

مشکلی که پاندا ها دارند تولید مثل آن هاست به همین خاطر موجوداتی در خطر انقراض می باشند مشکل اینجاست که پاندا ها طبیعتا سرد هستند و تمایلی به رابطه جنسی ندارند و پاندا های ماده تنها 3 روز در سال می توانند بار دار شوند .

 

4.9/5 - (34 امتیاز)

نظرات در مورد : هر آنچه که درباره پاندا باید بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *