هارد دیسک های اینترنال هنوز از کار افتاده نشده اند!

اینترنال

این هارد ها برای بیشتر کردن سرعت اینترنت و ذخیره عکس و فیلم و … مورد استفاده ما قرار گرفته اند. در گذشته با استفاده از سی دی یا دی وی دی و بعد از مدتی فلش از اطلاعات نگهداری می کردم و آن ها را جا به جا ‌می کردیم . اما اکنون هارد های اکسترنال و دیسک اینترنال به بازار آمده اند تا کار ها راحت تر پیش برود. همان طور که گفته شد دو نوع از این هارد ها در بازار موجود است و از هر کدام آن ها استفاده متفاوتی می شود.

نوع هارد های اکسترنال جدا از دستگاه هستند و آن ها را می توانید با خود حمل کنید، این هارد ها پیچیده نیستند. اما نوع دوم هارد های اینترنال بر عکس این هارد ها برای فعالیت های پیچیده و حرفه ای مهندسی طراحی و ساخته شده اند. این هارد ها دارای سرعت زیادی هستند ولی یک فرد علاقه مند به هنر که همیشه دوست دارد تا عکس هایش در کنار او باشد می تواند از هارد اکسترنال استفاده کند. اما این هارد برای نگهداری از اطلاعات شخصی مناسب نیست و توصیه نمی شود و به راحتی می توان آن دزدید و در اثر ضربه آسیب ببیند.

اینترنال

اما هارد دیسک ها می تواند اطلاعات زیادی را جمع آوری کنند و از این هارد ها در PC ها یا لپ تاپ ها استفاده می شود. به عنوان مثال از هارد دیسک های ۸ ترابایتی در کامپیوتر های برنامه نویسان و همین طور طراحان استفاده می شود و این افراد به دلیل این که ظرفیت زیادی برای کار های خود لازم دارند و همین طور موضوع دیگر سرعت آن است که این افراد برای انجام کار های خود نیازمند سرعت زیاد هستند.

به صورت تخصصی هارد دیسک فقط به هارد دیسک های اینترنال گفته می شود ، و محققان پژوهش فناوری گفته اند که این دستگاه دیگر کار برد ندارد .و در سایت دیوار این هارد ها خرید فروش می شود.

از بهترین هارد دیسک ها می توان به وسترن اشاره کرد و هر دو هارد اکسترنال و اینترنال آن قوی هستند. این هارد دیسک که سرعت زیادی دارد در سری آبی و دارای ظرفیت یک ترابایت در قسمت میان رده ها با کیفیت ترین آن هاست. این هارد قابلیت هایی مثل ضد خش بودن و ضربه گیری را دارد و قیمت آن ۱۹۰ هزار تومان است. این هارد در بازار با قیمتی بالغ بر ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هارد دیسک های اینترنال هنوز از کار افتاده نشده اند!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *