فیلترینگ هاتگرام و تلگرام طلایی بزودی !

هاتگرام و تلگرام طلایی

همانطور که می دانید پیام رسان تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب در ایران می باشد که بسیاری از کاربران از آن برای ارتباط با سایر افراد استفاده می کردند ولی در اردیبهشت ماه سال جاری متاسفانه با دستور دادستانی کل کشور برای آی پی های ایرانی به طور کامل فیلتر شد و دیگر کاربران ایرانی تلگرام نمی توانستد بدون فیلترشکن از این پیام رسان استفاده نمایند.

هاتگرام و تلگرام طلایی

بعد از فیلتر شدن پیام رسان تلگرام در ایران، علاوه‌ بر حضور پیام رسان‌ های داخلی در کشور، اپلیکیشن های هاتگرام و تلگرام طلایی به‌عنوان نسخه‌های ایرانی تلگرام بدون فیلتر در اختیار کاربران قرار داشتند. در همین بین علاءالدین بروجردی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس اعلام نموده است که مسئله ی ارزهای مجازی تلگرام نیز از این جنس بود که جناب فیروز آبادی رییس شورای عالی فضای مجازی این موضوع را تشریح نمودند، در نیتیجه فرض بر این است که دفع دخل مقدر نماییم تا با این مسئله مقابله گردد. از طرفی نیز تلگرام طلایی و هاتگرام را جایگزین نمودند که حدود 20 میلیون عضو دارد و مسوولان اعلام نمودند استفاده از تلگرام طلایی و هاتگرام بلامانع می باشد.

هاتگرام و تلگرام طلایی

ایشان در ادامه ی سخنان خود افزود که فیلترینگ تلگرام یک تصمیم ملی بود. البته در مواقعی که پیام رسان تلگرام 4 میلیون کاربر در ایران داشت، قوه قضاییه ی کشور بر فیلترینگ تلگرام پافشاری می کرد و اخطار داد که روزی خواهد رسید که نمی‌ توان جلوی این اتفاقات را گرفت و اینکه سرنوشت و شرایط کشور را به دست افراد بیگانه بسپاریم، قطعا کاری نادرست می باشد. یکی از دلایل اصلی فیلتر کردن تلگرام جلوگیری از خرید و فروش ارزهای مجازی بود البته مشکلات امنیتی و مختلف دیگر نیز دخالت داشته اند.

در عین حال که بروجردی اعلام نموده بود، تلگرام طلایی و هاتگرام به عنوان جایگزین هایی برای پیام رسان اصلی تلگرام هستند و تا قبل از این تمامی مسئولان اعلام نموده بودند که فعالیت در این اپلیکیشن ها بلامانع امی باشد ولی در اوایل مردادماه ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام نمود که:

آخرین زمانی که به فعالیت بدون فیلتر نسخه‌ های فارسی تلگرام شامل هاتگرام و تلگرام طلایی داده‌ ایم، ۱۵ شهریورماه می باشد. در اصل ما از همان اول در سیاست‌ های خروج از حصر تلگرام، زمان گذاری را به منظور فعالیت نسخه‌ های فارسی این پیام رسان در کشور قائل شدیم و قبول کردیم که پیام رسان های هاتگرام و تلگرام طلایی بدون فیلتر مدتی در کشور فعال باشند ولی آخرین زمانی که به این ها داده ایم، ۱۵ شهریورماه می باشد و این پیام رسان ها باید تا این تاریخ به یکی از پیام رسان های صددرصد بومی تبدیل گردند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی،امیر خوراکیان در این خصوص می‌ گوید که بر اساس مهلت داده شده، ماندگاری چنین اپلیکیشن هایی به نوع فعالیت آن‌ ها بستگی دارد؛ در صورتی که بتوانند ظرفیتی به منظور مستقل شدن ایجاد کنند، قطعا می‌ توانند به فعالیت خود در آینده ادامه دهند ولی قطعا دیگر نمی‌ توانند نقش یک واسطه را به منظور استفاده از پیام رسان تلگرام ایفا نمایند.

بیشتر بخوانید  چت صوتی قابل برنامه ریزی جدید ترین تلاش تلگرام برای رقابت به کلاب هاوس

بر اساس گفته هاس خوراکیان، در صورتی که کلاینت‌ های داخلی پیام رسان تلگرام در طول مهلت ارائه شده نتوانند انتظارات کاربران را برآورده نمایند، حتما تصمیمات لازمه اتخاذ خواهد شد و قابلیت ادامه ی فعالیت این اشخاص به این شکل فراهم نخواهد بود. تمامی بررسی ها حاکی از این است که در طول یک روز باقی مانده تا اتمام مهلت ارائه شده به نسخه‌ های فارسی این پیام رسان محبوب، تکلیف فعالیت شبکه‌ هایی نظیر هاتگرام و طلاگرام در کشور هنوز مشخص نمی باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : فیلترینگ هاتگرام و تلگرام طلایی بزودی !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *