نکاتی که باید به هنگام خرید گوشی توجه کنید

خرید گوشی

خرید گوشی | همانطور که مطلع هستید، با اجرایی شدن طرح رجیستری در کشور، خرید گوشی های هوشمند کمی دشوار شده است و بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع کافی از این طرح ممکن است در دام کلاهبرداران بیوفتند و هزینه هایی را با نام رجیستری کردن گوشی هوشمند پرداخت نمایند و به ضرر آن ها تمام شود. روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یک سری نکات را با انتشار اطلاعیه ای بیان کرد که افراد به هنگام خرید گوشی هوشمند باید به آن ها توجه کنند.

در اطلاعیه ای که از سوی روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رو ارتباطات رادیویی منتشر شده است از اجرایی شدن برنامه ی رمان بندی شده برای برند ال جی از 28 بهمن اشاره کرده است و از لزوم اجرای این طرح برای برندهای مشمول از جمله گوگل، آیفون، بلک بری، ال جی و موتورولا تاکید کرده است.

این نکات شامل:

  1. مشتریان به هنگام خرید گوشی می بایست با شماره گیری #7777* از اصالت شماره سریال (IMEI) گوشی خریداری شده اطمینان حاصل نمایند و اگر پیغامی مبنی بر غیر قانونی بودن گوشی دریافت کردند، از خرید آن خودداری نمایند.
  2. کد فعالسازی گوشی های هوشمند برای تمامی برندهای اعلام شده الزامی است و هرگز زیر بار نبودن این کد نروید.
  3. به محض خرید گوشی حتما نسبت به فعال سازی دستگاه خود در سامانه ی همتا اقدام نمایید و تمامی مراحل مربوط به فعالسازی را انجام دهید تا نسبت به مورد تایید بودن گوشی در سامانه مطمئن شوید.
  4. هرگز فریب سودجویان را مبنی بر هزینه بردار بودن ثبت گوشی در سامانه ی همتا را نخورید، زیرا ثبت گوشی های هوشمند در سامانه ی همتا هیچ هزینه ای نداشته و هیچ کسی حق دریافت مبلغ اضافی را ندارد و همچنین با پرداخت مبلغ نمی توانید گوشی های قاچاق را در محل فروشنده رسمی نمونده و فعال کنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی که باید به هنگام خرید گوشی توجه کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *