نکاتی که باید پیش از استفاده از Google Translate آگاه باشید

از سرویس هایی که کاربرد زیادی دارد Google Translate است که کارایی هایی بیشتر از ترجمه کردن دارد. در چند دهه قبلی ، مجموعه تلویزیونی استار ترک، موضوع وجود مترجم جهانی را اعلام کرد که افراد از تمامی نقاط این توانایی را داشتند که با افراد غیر بومی یا زبان های دیگر ارتباط برقرار کنند و امروزه این امر به دست google translate  به وجود آمده است. این ابزار، عضوی از برنامه های گوشی های هوشمند نیست، اما با دسترسی به اینترنت به راحتی دردسترس می باشد. علاوه بر این موضوع، کاربردهای زیادی علاوه بر ترجمه کردن دارد که بسیاری از افراد از این موضوع آگاهی ندارند و قصد داریم در این خبر به آن ها اشاره کنیم.

دانلود زبان ها به صورت آفلاین

امکان دارد در سفر خود به صورت دائم به اینترنت دسترسی نداشته باشید و در این صورت پشتیبان گیری به صورت آفلاین از چندین زبان مشکل را برطرف کند. این برنامه می تواند به صورت آفلاین نیز ترجمه کند به شرطی که زبان های مورد نظر را دانلود کرده باشید. یقینا تمامی زبان ها به صورت آفلاین پشتیبانی می شود و برای استفاده از آن ها باید در منوی آن گزینه ترجمه آفلاین را انتخاب کنید و برخی از این زبان ها مانند اسپانیایی، آلمانی، رومانیایی، ایسلندی و سایر زبان ها را نیز پشتیبانی می کند. اما لازم به ذکر است در حالت آفلاین گزینه صدا پشتیبانی نمی شود اما سایر امکانات من جمله تبدیل متن به گفتار نیز به کار می رود.

ترجمه متن های نشان دار

‎در سیستم عامل اندروید مارشمالو خود سیستم عامل از عملکرد انتخاب متن پشتیبانی می کند و می تواند از طریق Google Translate به این ویژگی دسترسی داشته باشد. بر این اساس برای ترجمه قسمت های مختلف از یک متن، فقط لازم است آن را نشان دارد کنید و از داخل منو، Translate را انتخاب کنید. با این کار ترجمه متن مورد نظر در کادر پایین صفحه نمایش داده می شود و زبان منبع به صورت اتوماتیک شناسایی می شود و دکمه ای نیز وجود دارد که برای خارج نشدن از پنجره ی پاپ آپ مورد استفاده قرار می گیرد.

حالت مکالمه

‎رابط کاربری اصلی ترجمه، تمامی امکانات لازم را برای ترجمه سریع یک متن در دست دارد ولی در حالت مکالمه یک حالت مختلف وجود دارد. برای این کار فقط لازم است در قسمتی که آیکون بلندگو قرار دارد کلیک کنید تا وارد حالت مکالمه شوید و با آیکونی که به شکل دست است و در قسمت بالایی صفحه قرار دارد به قسمت دستورالعمل ها وارد شد که موضوع را به زبان های دیگر برای افراد بیان می کند.

 

حالت مکالمه در بین دو زبان سوییچ می کند، به این صورت که ابتدا شما صحبت می کنید و برنامه برای فرد ترجمه می کند و بار دیگر فرد مقابل صحبت می کند و برنامه برای شما ترجمه می کند. ‎برنامه به صورت پیش فرض به یک صدا گوش می کند و یک زبان را ترجمه می کند ولی در وسط برنامه آیکونی وجود دارد که برنامه می تواند به دو صدا به صورت هم زمان گوش دهد. این حالت برای افراد راحت تر است و این امکان را می دهد که به صورت هم زمان با یک دیگر صحبت کنند.

‎ترجمه بصری بصورت زنده

‎‎در چند سال گذشته گوگل شرکت کوئست ویژوال را تأسیس کرد و به این صورت واقعیت افزوده ی مترجم متن را به قابلیت های خود اضافه کرد. ‎با استفاده از این ابزار شما می توانید یک زبان را بر روی تلفن خود انتخاب و به صورت زنده از ترجمه آن به زبان خودتان استفاده کنید. برای استفاده از مترجم دوربین لازم است که آیکون دوربین را که در قسمت پایین قرار دارد، انتخاب کنید. تنظیمات انتخاب زبان ترجمه به طور کلی در این قسمت حذف می شوند، پس از قبل زبان مورد نظر را انتخاب کنید . اگر زبان خود را به صورت آفلاین ذخیره کرده باشید، می توانید به سرعت ترجمه ها را ببنید و در آن تصویر پس زمینه دقیقا با تصویر زنده مطابقت دارد، در غیر این صورت شما باید تصویری از متن را برای ترجمه قرار دهید.

‎اگر چندین پیام یا ایمیل های متعدد را بخواهید ترجمه کنید بازگشت به گوگل ترجمه سخت خواهد بود، بنابراین در این مواقع می توانید از ترجمه با یک ضربه کمک بگیرید. ‎برای این کار به تنظیمات بروید و این امکان را فعال کنید و زبان پیش فرض را فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت، هر جا که متن را قرار دهید، یک حباب در قسمت راست صفحه قرار می گیرد و فقط لازم است بر روی آن ضربه بزنید و یک پنجره ترجمه ظاهر می شود که بصورت خودکار متن کپی شده را شناسایی و به زبان پیش فرض ترجمه می کند این ویژگی شباهت زیادی به ترجمه کروم دارد و می توانید بدون بستن پنجره، یک متن جدید را برای ترجمه بنویسید.

‎لغت نامه سفارشی

 

‎برای دریافت ترجمه بدون وقفه عبارات لازم نیست که خشونت بخرج دهید. برنامه ترجمه دارای یک لغت نامه مخصوص است که می توانید ترجمه مهم را از آن سریع بدست آورید و ذخیره کنید. ‎علاوه بر آن عبارت هایی را که در این مدت ترجمه کردید را در پایین جعبه متنی اصلی نمایش می دهد و در سمت راست آن ها یک ستاره قرار دارد و کلیک بر روی هر ستاره آن عبارت به زابط کاربری لغت نامه شما اضافه می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی که باید پیش از استفاده از Google Translate آگاه باشید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *