نرم افزار Key Loger در درایور نوت بوک های HP

نوت بوک های HP

پس از مطالعه و بررسی نوت بوک های HP , مشخص شد Key Loger در کیبورد های این دستگاه ها وجود دارد که غیر فعال بوده اما برخی از هکر ها می توانند با اکتیو کردن آن ها , این کی لاگر ها را به کار بگیرند. فعالیت و مطالعاتی که یک محقق امنیتی انجام داده است باعث کشف این کی لاگر ها در درایو های لپ تاپ های اچ پی شناسایی شده است. هر چند کی لاگر های موجود در کیبورد غیر فعالی هستند اما شرکت اچ پی تصمیم دارد با یک به روز رسانی این مشکل را بر طرف سازد.

بر اساس آماری که گزارشات نشان می دهند بیش از ۴۷۵ مدل از این نوک بوک ها دارای کی لاگر هستند نکته ای که در این میان جلب توجه می کند این است که چند ماه قبل , مشخص شد در درایور صوتی نوت بوک‌ های اچ‌ پی نیز کی لاگر هایی وجود دارد و اکنون شاهد یافتن کی لاگر های جدیدی در درایو کیبورد نوک بوک های این شرکت هستیم. پس از این که تعدادی از دستگاه های نوت بوک را بررسی کردند , مشخص شد این لاگر ها در فایل SynTP.sys یا همان درایور تاچ‌ پد سیناپتیکس قرار دارند.

مایکل مینگ یکی از کارشناسان امنیتی است که به این موضوع پی برده است وی در مصاحبه خود اعلام کرد که می توان با قطعیت این موضوع را تأیید کرد که لاگر های موجود در کیبورد ها غیر فعال بوده و کاربران نباید نگران این امر باشند که هر آن چه که ثبت کرده اند در قابل دسترسی و مشاهده است. اما از آن جا که هکر ها نرم افزار ها و برنامه های زیادی در اختیار داشته و قطعا از مهارت بالایی هم بر خودارند , می توانند پس از فریب دادن سد امنیتی هویت سنجی با کد هایی کی لاگر ها را فعال کرده و به اطلاعات کاربران درسترسی پیدا کنند.

شرکت اچ پی درباره مشکل پیش آمده گفت که این نقص به دلیل استفاده از درایو های  سیناپتیکس است که نه تنها شرکت اچ پی بلکه تعداد زیادی از شرکت ها را نیز درگیر کرده است. خوشبختانه از آن جا که هیچ یک از دو کمپانی اچ پی و سیناپتیکس دچار ضعف امنیتی نیستند در نتیجه هکر ها نمی توانند در سیستم کاربران نفوذ کنند. مینگ در حال تلاش برای یافتن راهی برای رفع این مشکل است که احتمالا با ارائه یک به روز رسانی بتواند این مشکل را هر چه سریع تر بر طرف سازد.

بیشتر بخوانید  اچ پی و معرفی لپ تاپ Chromebook Plus

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نرم افزار Key Loger در درایور نوت بوک های HP

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *