نحوه ی فعالیت قابلیت اسکن چهره در آیفون X

اسکن چهره

اسکن چهره در آیفون X : همانطور که می دانید این امکان از چند سال پیش در گوشی های اندرویدی مانند گوشی های کمپانی های سونی و سامسونگ قرار گرفته بود و در واقع قابلیت جدیدی به حساب نمی آید. در این بین باید ببینیم که اپل چه فناوری ای در طریقه ی اسکن چهره ی افراد پیش گرفته است که نسبت به سایر گوشی ها برتری دارد.

اگر خبرهای مربوط به اسکنر چهره ی گوشی های اندرویدی را در این مدت پیگیری کرده باشید، خواهید دید این سنسور در بعضی موارد با یک عکس از کاربر خود، فریب خورده است که باعث شده خیلی از کاربران گوشی های اندرویدی برای ایجاد امنیت در گوشی خود به این قابلیت اعتماد نکنند.

با این فضای بی اعتمادی که نسبت به این قابلیت ایجاد شده، بسیار جالب است که کمپانی اپل از آن به عنوان جایگزینی برای سنسور اثر انگشت استفاده کرده است تا امنیت گوشی خود را تامین نماید!

برای کاربرانی که در مورد نحوه‌ی عملکرد قابلیت اسکن چهره ی آیفون X کنجکاو هستند، تحلیل گر موضوعات امنیتی کمپانی KGI ، مینگ چی کو، یک دستورالعمل از نحوه ی عملکرد این قابلیت جدید برای سرمایه گذاران این کمپانی ارائه داد که از طریق کارمندان شرکت اپل به دست ما رسید.

این ویژگی بر 4 جزء اسلی متکی می باشد که شامل یک فرستنده ی نور سازمان یافته، یک گیرنده ی نور سازمان یافته، دوربین جلوی گوشی و یک سنسور حساس به مجاورت می باشد.

اسکن چهرهنحوه ی ساخت تصویر سه بعدی از چهره ی کاربر:

در ابتدا، فرستنده و گیرنده ی نور سازمان یافته، تمامی اطلاعات عمیقی که توسط دوربین سلفی این گوشی از فضای اطراف به صورت 2D دریافت می کند را پردازش کرده و با یک الگوریتم خاص یک کامپوزیت سه بعدی از تصویر کاربر این گوشی ایجاد می کند.

ادعا شده است که قابلیت Face ID این گوشی در برابر سایر گوشی های اندرویدی که دارای این ویژگی هستند، خیلی قوی تر و پیشرفته تر است واین ادعا مبنی بر این موضوع است که گفته شده سرعت اسکن چهره ی این گوشی 1/1000000 ثانیه می باشد. توجه داشته باشید که این موضوع تنها یک ادعا بوده و هنوز به طور عملی اثبات نشده است.

بیشتر بخوانید  آیفون 8 (iPhone 8) شب گذشته به طور رسمی معرفی شد؛ یک گوشی پر حاشیه!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه ی فعالیت قابلیت اسکن چهره در آیفون X

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *