نحوه مخفی کردن فایل ها در سیستم عامل اندروید

مخفی کردن فایل ها

برخی از افراد به دلیل نوع فعالیتی که دارند نباید یک سری از فایل های آن ها در اختیار عموم قرار بگیرد و گاهی اوقات دستگاه آن ها یک دستگاه مشترک می باشد. اکنون شاید شما به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید در سیستم عامل های مختلف فایل های خود را مخفی کنید و هر زمان که خودتان احتیاج داشتید به آن ها دسترسی پیدا کنید ؟ در ادامه تصمیم داریم تا نحوه مخفی کردن فایل ها در سیستم عامل اندروید را برای شما شرح دهیم.

پیش از اینکه به نحوه ی آغاز فرآیند اشاره کنیم، باید بگوییم که این روش برای مخفی کردن فایل ها از دسترس افراد متفرقه می باشد ولی همچنان هکرها می توانند به این فایل ها نیز دسترسی پیدا کنند؛ در این زمینه شما باید حتما از روش ها و اپلیکیشن هایی نظیر BitLocker برای سیستم عامل های مختلف استفاده نمایید.

مخفی کردن فایل ها در اندروید

بسیاری از فایل های کاربران در گوشی های هوشمند فقط به عکس ها و ویدیوهای شخصی خاتمه می یابند. سایر فایل های کاربران به احتمال بسیار زیاد تنها در فضای ابری ذخیره سازی می گردند. برای مخفی نمودن یک یک فایل تصویری در Google Photos اندروید، بعد از انتخاب تصویر باید دکمه‌ ی سه نقطه‌ ی عمودی منو را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه‌ی Archive کلیک کنید. در صورتی که تصاویر آرشیو شده هنوز قابلیت استخراج از بایگانی را دارا می باشند ولی حداقل تصاویر خصوصی کاربران را از دسترسی پیدا کردن مرورگر فایل موجود در اندروید حفظ می نماید.

مخفی کردن فایل ها

سامسونگ

اگر دارای یکی از گوشی های هوشمند و یا تبلت های برند سامسونگ هستید، اپلیکیشن پیش‌ فرض Gallery در گوشی های هوشمند این برند بهتر از دیگر اپلیکیشن های شخص ثالث می‌ تواند از عکس ها و کلیپ های شخصی کاربران محافظت نماید. برای انجام این کار باید بعد از انتخاب نمودن عکس ها و یا ویدیوهای مورد نظرتان که تصمیم به مخفی نمودن آن ها دارید، بخش منویی به شکل سه نقطه‌ ی عمودی را کلیک کنید. سپس باید گزینه‌ ی Move to Secure Folder را انتخاب کنید و پسورد پوشه‌ ی مورد نظر خود را وارد نمایید تا اینکه محتوای شما به داخل این بخش انتقال یابد. هیچ فردی بدون داشتن پسورد بخش Secure Folder، نمی‌ تواند وارد آن بشود.

هوآوی

افرادی که از گوشی های هوشمند و یا تبلت های برند هوآوی استفاده می نمایند نیز باید بعد از قرار دادن عکس ها و یا کلیپ هایی که تصمیم به مخفی سازی آن ها دارند در حالت انتخاب، بر روی سه نقطه‌ی عمودی با نام More که در قسمت پایینی و سمت راست صفحه قرار داده شده است، کلیک کرده و گزینه‌ ی Move to Safe را انتخاب نمایند. در شرایط فعال نبودن ویژگی گاو صندوق یا Safe، باید گزینه ENABLE موجود در داخل کادر محاوره‌ ای نمایش داده شده را انتخاب کنید. در آخر پس از انتخاب نمودن حافظه‌ ی مورد نظرتان (داخلی یا میکرو اس دی) به متظور استفاده برای بخش گاو صندوق، باید پسورد جدیدی شامل 6 الی 16 کاراکتر متشکل از اعداد و حروف ها را به سیستم معرفی نموده و بر روی گزینه ی DONE کلیک کنید تا اطلاعات مورد نظرتان به بخش safe انتقال یابد.گ

استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث

به منظور مخفی سازی و ایمن‌ نمودن فایل‌ هایی که کمی بیشتر برای شما اهمیت دارند، می‌ توانید از اپلیکیشن Keepsafeبا دانلود از گوگل پلی استفاده نمایید. اپلیکیشن مذکور یک گاو صندوق دیجیتالی محافظتی به همراه پسورد در گوشی کاربر ایجاد می نماید تا عکس ها و کلیپ های خصوصی به طور کامل محافظت شده باقی بمانند. خروج و انتقال فایل‌ های شخصی به داخل گاو صندوق خلی ساده می باشد و هر کدام از کاربران می‌ توانند بدون استفاده از متخصصین، این کار را انجام بدهد.

مخفی کردن فایل ها

از دیگر اپلیکیشن های کاربردی در این زمینه می توان به اپلیکیشن Vaultyاشاره داشت. این اپلیکیشن عملکردی مشابه اپلیکیشن Keepsafe دارد ولی فرآیند انتقال فایل‌ ها به داخل آن و یا خارج کردن فایل‌ ها خیلی ساده‌ تر از اپلیکیشن Keepsafe می باشد. باید به این نکته اشاره داشته باشیم که اگر در حال استفاده از Google Photos به عنوان گالری می باشید، باید فایل‌ های اصلی تصاویر و همچنین ویدیوهای خود را حذف نمایید، زیرا در غیر این صورت آن‌ ها تنها از فضای ابری به نمایش در می آیند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: gizmodo

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه مخفی کردن فایل ها در سیستم عامل اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *