نحوه عملکرد سنسور اثر انگشت ویوو X20 پلاس UD

ویوو X20 پلاس UD

چند وقت قبل ویوو نخستین گوشی خود که دارای حسگر اثر انگشت یکپارچه بود را ارائه داد. دراین خبر قصد داریم به صورت مختصر باحسگر اثر انگشت ویوو X20 پلاس UD آشنا شوید. بعد از گذشت مدتی، آخر سال گذشته میلادی سینپیکس از حسگر اثر انگشت یک دست همراه با نمایشگر پرده برداری کرد، این شرکت چینی که قصد داشت تفاوتی با سایرین داشته باشد، فرصت را غنیمت شمرده و در گوشی خود یعنی ویوو X20 پلاس UD از حسگر زیر صفحه نمایش استفاده کرده است تا این تکنولوژی را برای نخستین بار معرفی نماید.

زک نلسون، ویدئو بلاگر مشهور که معروف به نام Jerry RigEvrything است، در موضوع ارزیابی مقاومت فیزیکی و تعمیر دستگاه های همراه تخصص دارد، این بار گوشی ویوو X20 پلاس UD را بررسی کرده است و نتایج نشان داده که وجود خط و خش بر روی صفحه نمایشگر گوشی باعث از کار افتادن حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایشگر گوشی نمی شود. اما با شکستن صفحه نمایش، حسگر اثر انگشت از کار می افتد. در یک کلیپ ویدیو جدید، نلسون به بررسی اجزای گوشی می پردازد تا از چگونگی کارکرد این حسگر اثر انگشت سر دربیاورد.

ویوو X20 پلاس UD

اول از همه باید گفت که این گوشی از آزمون ارزیابی مقاومت زک نلسون بخوبی رد شده است. بر اساس تماشای این ویدیو کاملا مشخص است که او مثل همیشه در بازکردن گوشی وسواس به خرج می دهد تا بعد بتواند آن را تعمیر کند. باز کردن گوشی کار راحتی است و تخصص خاصی ندارد. و به همین دلیل می توانید از نظر تعمیر پذیری رتبه خوبی را در ifixit بدست بیاورد.

با این که نمایشگر به صورت محکم در قاب جلویی گوشی قرار گرفته است و سعی در جدا کردن حسگر اثر انگشت از نمایشگر گوشی ریسک بالایی دارد ولی مدلی که به وسیله نلسون مورد استفاده قرار گرفته است، از قبل شکسته بود و او با استفاده از حرارت توانست حسگر را از نمایشگر جدا کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه عملکرد سنسور اثر انگشت ویوو X20 پلاس UD

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *