نحوه شکایت از احتکار کنندگان و گران فروشان به سازمان تعزیرات

سازمان تعزیرات حکومتی

این روزها در شرایط اقتصادی بسیاری از افراد هستند که از این شرایط سو استفاده می نمایند و قیمت کالاها را تغییر می دهند و یا اقدام به احتکار کالاها می نمایند تا در فقدان کالا با قیمت بیشتر به فروش برسانند. افراد می توانند از طریق سامانه ی تعزیرات کشوری به مسئولین گزارش داده و با این افراد سو استفاده گر برخورد نمایند.

سازمان تعزیرات حکومتی

اکنون احتکار، گران‌ فروشی، تقلب و کم فروشی بحث هایی است که این روزها خبرهای بسیاری در مورد آن ها به گوشی می رسد. واردکنندگان که کالاهای خود را احتکار می نمایند و یا فروشندگانی که جنس های خود را به بالاترین قیمت به فروش می رسانند، در آخر دود آن به چشم سایر شهروندان می‌رود ولی راه بسیار اسانی برای روبرویی با افراد سودجو وجود دارد و آن نیز شکایت آنلاین از این افراد می باشد. شکایت از متخلفین اقتصادی بسیار آسان می باشد، تنها احتیاج است که آدرس و اطلاعات متخلف را داشته باشید. مسیر شکایت از سامانه ی اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی آغاز می گردد و شما باید بعد از ورود به صفحه ی اصلی این سامانه از نوار سمت راست بر روی گزینه ی ثبت شکوائیه را انتخاب نمایید.

در نخستین صفحه باید اطلاعات اولیه شکایت خود را ثبت کرده و مواردی از این قبیل که مورد تخلف می باشد و در کدام استان و شهر اتفاق افتاده است و شرح شکایت از چه قرار می باشد را نیز ذکر کنید.

سازمان تعزیرات حکومتی

در مرحله ی بعد باید اطلاعات خود را به عنوان شاکی وارد کرده و بعد از آن گزینه ی افزودن به لیست را انتخاب نموده تا مشخصات شما ثبت گردد. توجه داشته باشید که اطلاعات خود را به طور صحیح و دقیق وارد کرده تا در صورت لزوم مسئولین و بازرسان بتوانند با شما تماس حاصل فرمایند.

سازمان تعزیرات حکومتی

وارد نمودن مشخصات متهم مرحله سوم می باشد و شما نیز باید نام واحد صنفی و نشانی آن را وارد نموده و در نهایت بر روی گزینه ی افزودن به لیست کلیک کنید.

سازمان تعزیرات حکومتی

در صورتی که فایل های دیگری نظیر عکس، فایل PDF، فایل Exel  در دست دارید، می‌ توانید آن را در بخش پیوست به شکایت خود اضافه نمایید اما دقت کنید که حجم تمامی فایل‌ ها نباید بیشتر از ۶ مگابایت باشد. لازم به ذکر است فایل‌هایی مانند ویدیو و صوت در اینجا مورد استفاده نمی باشند و بهتر است مدارک مستند خود را به این دو صورت ذخیره نکنید.

بیشتر بخوانید  مرحله بعد طرح رجیستری برای روتر و مودم اجرایی خواهد شد

سازمان تعزیرات حکومتی

در مرحله ی نهایی نیز باید متن شکایت خود را هم تائید و تنظیم نموده و پس از پذیرش نهایی، می‌ توانید از شکایت خود که در آن شماره ی پیگیری اعلام گردیده است یک پرینت دریافت کنید که کاربران می‌ توانند با در دست داشتن شماره ی پیگیری خود، در صفحه اصلی سایت تعزیرات حکومتی به بخش پیگیری شکواییه مراجعه نموده و مراحل رسیدگی به شکایت خود را مشاهده نمایند.

سازمان تعزیرات حکومتی

لازم به ذکر است که مراحل بالا برای ثبت نمودن گزارش های مردمی هم صادق است و می‌ توان به شکل گروهی از یک واحد صنفی شکایت نمود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

منبع: tazirat135
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه شکایت از احتکار کنندگان و گران فروشان به سازمان تعزیرات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *