نحوه ساخت پروفایل حرفه ای در شبکه اجتماعی لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین | قطعا همه شما حتی برای یک بار هم که شده نام لینکدین را در فضای مجازی و اینترنت شنیده اید. لینکدین نیز یک شبکه ی اجتماعی بسیار گسترده می باشد که کاربران زیادی در سراسر دنیا در این شبکه ی اجتماعی عضو می باشند ولی هیچ کدام از زمانی که حساب کاربری خود را در لینکدین ایجاد نموده اند کار خاصی در این خصوص انجام نداده و تنها برای بروزرسانی پروفایل خود، شغل، تجربه و یا مهارت های خود را با سایر افرادی که در طی یک کنفرانس با آن ها آشنا شده اند، انجام داده اند.

به هر حال هیچکدام از کارهای ذکر شده به خودی خود کار اشتباهی نیست ولی قطعا اطلاعاتی که در گذشته برای پروفایل خود نوشته اید هم اکنون قدیمی شده است و برای استفاده ی حرفه ای از این شبکه اجتماعی باید یک پروفایل حرفه ای برای خود دست و پا کنید. در ادامه قصد داریم تعریفی از یک پروفایل حرفه ای لینکدین به راهنمایی جولیا کابرل، مدیر ارشد بازاریابی شرکت لینکدین برای شما رائه نماییم.

شبکه اجتماعی لینکدین

بروزرسانی اطلاعات بیوگرافی

اگر به صورت حرفه‌ ای دریک رشته و یا صنعت خاصی فعالیت می کنید و یا مدیر یک کسب و کار کوچک هستید، از واژه های کلیدی و تگ‌ های مرتبط با شغل و تجارت و علایقتان در چند خط اول بخش خلاصه‌ ی بیوگرافی خود استفاده نمایید. همین کار کمک می‌ کند تا در تمامی جستجوهایی که در این شبکه ی اجتماعی و همچنین دیگر صفحات صورت می پذیرد، همه ی موتورهای جستجوگر نظیر گوگل پروفایل شما را به عنوان اولین نتیجه ها و همچنین بالاتر از سایر پروفایل ها به نمایش در بیاورد.

تصویری مناسب با شغل خود برگزینید

لازم به ذکر است که لینکدین تنها یک شبکه ی اجتماعی است که می توانید همانند اینستاگرام با سایر دوستان خود در ارتباط باشید و از سوی دیگر شاید محیطی برای تبلیغ فعالیت حرفه ای شما باشد، لازم نیست حتما یک تصویر پرسنلی از فعالیت خود به عنوان تصویر پروفایل برگزینید. همیشه سعی داشته باشید یک تصویر دوستانه و با کیفیت را برگزینید تا نشان دهنده ی نوع فعالیت شما باشد و این نکته را فراموش نکنید که یک عکس مناسب می تواند افراد زیادی را به سمت شما جذب نماید.

بیشتر بخوانید  اینستاگرام Highlights چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید ؟

تعیین زمینه ی فعالیت

بر اساس آماری که این شبکه اجتماعی منتشر کرده است پروفایل‌ هایی که زمینه فعالیت خود را تعیین کرده‌ اند 9 برابر بیشتر از سایر پروفایل‌ ها می توانند کاربران را به سمت خود جذب نمایند. اگر مهارت‌ های متفاوتی دارید تنها موردی را انتخاب کنید که قصد دارید در آن استخدام شوید و یا فردی را استخدام نمایید.

از دوستان خود توصیه ای را در صفحه کاری تان داشته باشید

قسمت توصیه‌ ها مشمول تمامی نظراتی است که سایر افراد درخصوص مهارت‌ ها و تجارب شما می‌ نویسند. این قسمت نقش بسیار زیادی در موفقیت پروفایل شما ایفا می کند. سعی داشته باشید تا از دوستان و هم‌ چنین مشتریان قبلی خود درخواست نمایید که در خصوص زمینه‌ های مختلف فعالیت تان یک جمله و کامنتی در صفحه‌ ی لینکدین بنویسند.

شبکه اجتماعی لینکدین

در آخر باید بگوییم که شبکه اجتماعی لینکدین یک ابزار کاربردی به منظور برقراری ارتباط حرفه‌ ای با سایر کاربران می باشد. در نتیجه سعی داشته باشید تا با صرف چند دقیقه زمان پروفایلی حرفه‌ ای را برای خود بسازید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه ساخت پروفایل حرفه ای در شبکه اجتماعی لینکدین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *