نحوه حذف کردن Google Assistant از روی دکمه Home

Google Assistant

دستیار صوتی کمپانی کمپانی گوگل را این روزها همه می شناسند و با آن در ارتباط هستند ، لااقل کاربران گوشی های اندرویدی به طور کامل با این دستیار صوتی آشنائیت دارند و تمامی پرچمداران اندرویدی این دستیار صوتی را در دستگاه خود دارا می باشند، در حال حاضر در بسیاری از گوشی های اندرویدی به منظور بهره مندی از این قابلیت کاربران باید در حد چند ثانیه دکمه ی Home گوشی خود را بفشارند.

در سال 2016 میلادی، Google Assistant یا همان دستیار صوتی هوشمند کمپانی گوگل، به شکل یک اپلیکیشن اختصاصی برای گوشی های هوشمند این کمپانی، یعنی گوگل پیکسل منتشرشد ولی در اواخر سال 2017 میلادی برای تمامی گوشی های بهره مند از اندروید لالی‌ پاپ 5.0 به بالا نیز ارائه گردید. در شرایطی که دستیار صوتی Google Assistant به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند به شمار می رفت ولی تمامی کاربران از این دستیار صوتی رضایت نداشتند. یکی از اساسی ترین علت ها این موضوع است که این سیستم صوتی هوشمند ویژگی ها و عملکردهای دکمه‌ ی Home گوشی ها را از بین می برد و تمامیت کارایی آن را به خود اختصاص می‌ دهد. این مسئله برخی از مواقع می‌ تواند بسیار آزار دهنده گردد، به خصوص در واردی که به اشتباه دکمه‌ ی Home دستگاه خود را برای یک مدت زمان نگاه می‌ دارید.

در این بخش تصمصم داریم تا روش هایی را برای شما شرح دهیم که کارایی دکمه Home دستگاه اندرویدی خود را باز گردانید و همچنین این دستیار صوتی را از دکمه ی Home گوشی هوشمند خود حذف نمایید.

حذف Google Assistant از دکمه Home

انجام این فرآیند بسیار آسان می باشد ولی غیر فعال نمودن این دستیار صوتی در گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید استوک نظیر پیکسل، استفاده می نمایند، احتمال دارد روشی متفاوتی نسبت به سایر رابط‌ های کاربری‌ شخصی شده نظیر شیائومی ، سامسونگ، هوآوی و سایر برندهای اندرویدی در بر داشته باشد.

اندروید استوک

قدم اول: در ابتدا بایدتنظیمات گوشی هوشمند خود را اجرا نموده و سپس وارد بخش Apps یا Application Manager شوید. بر اساس مدل گوشی شما این گزینه نیز می‌ تواند تغییر داشته باشد.

Google Assistant

قدم دوم: اکنون باید بر روی گزینه‌ی Default apps کلیک نموده و وارد بخش Assist & Voice Input شوید.

 

قدم سوم: در ابتدا گزینه‌ ی Assist app را نیز انتخاب نمایید. در صفحه‌ ی آینده، شما باید لیستی از اپلیکیشن‌ ها را ببینید که در این میان کمپانی گوگل به عنوان یک دستیار هوشمند صوتی انتخاب گردیده است. اکنون باید گزینه ی None را انتخاب نمایید.

Google Assistant

اندروید با رابط کاربری MIUI

گام اول: اساسا این رابط های کاربری برای گوشی‌ های کمپانی شیائومی مورد استفاده قرار می گیرد. در تمامی گوشی های هوشمند ابتدا وارد بخش Settings شده و سپس بر روی گزینه‌ ی Additional Settings کلیک نموده و آن را انتخاب نمایید.

Google Assistant

گام دوم: در این مرحله باید گزینه‌ ی Button and gesture shortcuts را انتخاب نمایید.

Google Assistant

گام سوم: در این بخش بر روی گزینه‌ ی Launch Google Assistant کلیک نموده و سپس در صفحه‌ ی بعدی گزینه ی None را انتخاب نمایید. همچنین در این بخش می‌ توانید Google Assistant را به یک کلید دیگر انتقال بدهید.

Google Assistant

گوشی های کمپانی OnePlus

گام اول: ابتدا وارد بخش Settings دستگاه خود شده و سپس گزینه ی Apps را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید  نحوه لغو اشتراک تلگرام پریمیوم در دسکتاپ و موبایل

Google Assistant

گام دوم: بر روی گزینه‌ ی Default کلیک نمایید و در صفحه‌ ی بعدی گزینه ی Assist & voice input را برگزینید.

Google Assistant

گام سوم: در این مرحله باید گزینه ی Assist app را انتخاب نموده و در میان گزینه‌ های پیش رو در پنجره‌ ی کوچکی که برای شما به نمایش در می آید بر روی گزینه ی None کلیک نمایید.

Google Assistant

گوشی های کمپانی سامسونگ

در ابتدا باید به این گزینه اشاره داشته باشیم، مراحلی که در ادامه بیان می گردد هم در رابط کاربری One UI قابل استفاده می باشد و هم در رابط های کاربری قبلی Samsung Experience کاربردی می باشد. در این گوشی ها  باید در ابتدا وارد تنظیمات شده و سپس گزینه ی Apps را انتخاب نمایید. اکنون بر روی آیکون سه نقطه که در گوشه‌ ی بالا سمت راست برای شما نمایان شده است ضربه بزنید و سپس گزینه ی Default Apps را از منوی پیش رو انتخاب کنید.Google Assistant

در صفحه‌ ی پیش روی خود بر روی گزینه ی Device assistance ضربه بزنید و در نهایت در صفحه‌ ی جدیدی که برای شما قابل مشاهده می گردد بر روی گزینه‌ ی Device assistance app کلیک کنید.

Google Assistant

اکنون با انتخاب گزینه ی None این دستیار صوتی را برای دستگاه خود می توانید غیر فعال نمایید.

Google Assistant

نحوه غیرفعال نمودن کامل دستیار صوتی Google Assistant

شاید اکنون با خود بگویید اگر فعالیت این دستیار صوتی را به طور کامل لغو کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در پاسخ به سوالتان باید بگوییم که اتفاقا خیلی راحت می شوید و حتی در برخی موارد نیز برای شما کاربرد های بسیار دارد. باید در این خصوص به شما این هشدار را بدهیم که نمی توانید این سیستم را کامل از دستگاه خود حذف نمایید ولی می توانید آن را برای همیشه در گوشی اندرویدی خود غیر فعال کنید.

به منظور انجام این کار باید در ابتدا مراحل پایین را مو به مو دنبال کنید:

گام اول: ابتدا اپلیکیشن Google را در دستگاه خود اجرا نمایید و سپس بر روی گزینه‌ ی More در بخش نوار ابزار پایین صفحه کلیک کنید.

Google Assistant

گام دوم: در صفحه ی پیش رو بر روی Settings کلیک کرده و سپس در صفحه‌ی جدید از لیستی که می بینید دوباره باید Settings را انتخاب کنید.

Google Assistant

گام سوم: در این صفحه باید وارد تب Assistant شده و به سمت پایین اسکرول نمایید و سپس بر روی گوشی که تصمیم دارید سرویس های راهنمای گوگل را در آن غیر فعال سازید، ضربه بزنید.

Google Assistant

گام چهارم: در این بخش گزینه‌ ی Google Assistant را باید غیر فعال نمایید. پس از گذراندن این فرآیند، نه تنها با فشردن کلید Home گوشی تان بلکه حتی در صورتی که از دستورات صوتی نیز استفاده نمایید، Google Assistant برای شما قابل استفاده نخواهد بود.

Google Assistant

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: guidingtech

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه حذف کردن Google Assistant از روی دکمه Home

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *