نحوه بلاک کردن وبسایت ها در مرورگر کروم سیستم عامل iOS

مرورگر کروم سیستم عامل iOS

یکی از مرورگرهای بسیار پرطرفدار در میان کاربران دستگاه های هوشمند، مرورگر گوگل کروم می باشد که بسیاری از افراد در گوشی های هوشمند و تبلت های خود از آن استفاده می کنند ولی کاربران سیستم عامل iOS با وجود مرورگر اختصاصی اپل (سافاری) بازهم از گوگل کروم برای وبگردی بهره می برند. یکی از موضوعاتی که در مرورگرها مطرح است، پیشگیری از ورود به برخی از سایت ها می باشد که این امر برای کنترل فرزندان از سوی والدین امری ضروری و کاربردی محسوب می شود.

در این بخش تصمیم داریم تا نحوه ی بلاک کردن و یا اجرایی نشدن برخی از سایت ها با استفاده از مرورگر گوگل کروم نسخه ی iOS را برای شما شرح دهیم.

نحوه بلاک کردن برخی از لینک های بخصوص

کمپانی اپل قابلیت های بسیار زیادی دارد که باعث می‌شودسبب می گردد فرآیند بلاک کردن و یا مسدود شدن دسترسی مرورگر‌ها به بعضی از لینک‌ها با سرعت خیلی بالایی صورت بپذیرد. باید به این نکته اشاره داشته باشیم؛ زمانی که قصد دارید جلوی اجرایی شدن یک وبسایت را بگیرید، به صورت اتوماتیک سیستم پیشگیری از نمایش محتوای بزرگسالان در سیستم عامل iOS فعال می گردد. باید اشاره کنیم که این فرآیند تمامی مرورگرها را در بر می گیرد و فقط مختص مرورگر گوگل کروم در iOS نمی باشد.

  • وارد تنظیمات دستگاه iOS خود شوید.

مرورگر کروم سیستم عامل iOS

  • بر روی گزینه‌ ی Screen Time کلیک کنید و سپس Content & Privacy Restrictions را انتخاب نمایید. در صورتی که یک رمز عبور Restrictions ست کرده باشید باید آن را وارد کنید و سپس وارد مرحله ی بعد گردید، اگر اینطور نباشد باید یک رمز عبور جدید وارد نمایید. برای ست کردن رمز عبور جدید باید گزینه‌ ی Use Screen Time Passcode را انتخاب کرده و سپس رمز عبور خود را وارد کنید.

مرورگر کروم سیستم عامل iOS

  • گزینه ی Content Restrictions را انتخاب کنید. در صورتی که در بین گزینه ها چنین گزینه ای مشاهده نمی کنید در ابتدا گزینه‌ ی کناری Content & Privacy Restrictions را فعال کنید.

مرورگر کروم سیستم عامل iOS

  • بر روی گزینه ی Web Content کلیک کنید.

مرورگر کروم سیستم عامل iOS

  • در ابتدا گزینه‌ ی Limit Adult Websites را انتخاب کنید. اکنون در قسمت پایینی باید دو گزینه‌ ی جدید را مشاهده کرده که دارای عناوین Always Allow و Never Allow‌ می باشند.

مرورگر کروم سیستم عامل iOS

  • در زیر عنوان Never Allow بر روی گزینه ی Add Website کلیک کنید و در نهایت URL‌ و لینک سایت هایی که قصد دارید در دستگاه iOS موردنظر مسدود گردد، وارد نمایید. به منظور جلوگیری از اجرایی شدن سای بیشتر لازم است تا مراحل مذکور را دوباره تکرار نمایید.

مرورگر کروم سیستم عامل iOS

  • در نهایت مرورگر گوگل کروم را در سیستم عامل iOS همان دستگاه باز کرده و اطمینان حاصل کنید که وبسایت مورد نظر اجرا نمی گردد.

مرورگر کروم سیستم عامل iOS

باید به این نکته اشاره داشته باشیم که روش دیگری نیز وجود دارد که از اجرایی شدن وبسایت ها در مرورگر گوگل کروم جلوگیری نمایید، می‌توانید در صفحه‌ ی مشابه با مرحله ی ششم این روش را مشاهده نمایید. در این قسمت می‌ توانید بر روی گزینه‌ ی Allow Websites Only کلیک کنید که تمامی وبسایت‌ ها را به جز تعداد معدودی از وبسایت‌ های مناسب برای کودکان مسدود خواهد شد.

لازم به ذکر است که با انتخاب گزینه ی مذکور می‌ توانید بعدا وبسایت‌ های بیشتری را به لیست سفید آن ها بیافزایید تا دسترسی به آن‌ ها هم از طریق این مرورگر ممکن گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: guidingtech

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه بلاک کردن وبسایت ها در مرورگر کروم سیستم عامل iOS

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *