نامزدی لاریجانی در انتخابات 1400

علی لاریجانی

نامزدی لاریجانی در انتخابات 1400 : علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته بوده است. در این مقاله نامزدی لاریجانی در انتخابات 1400 را به همراه بیوگرافی کامل وی بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

بیوگرافی آقای علی لاریجانی

آقای علی لاریجانی متولد 1336هجری شمسی می باشند که فرزند مرحوم حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی از مراجع عظام تقلید است و  توانسته است تحصیلات خود را دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته کاربرد کامپیوتر در ریاضی به اتمام برساند و همچنین رشته فلسفه غرب در مقطع دکتری  تحصیلات خود را تکمیل نماید.

آقای لاریجانی از سال  ۱۳۷۰ تا بهمن ۱۳۷۲ قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و از ۱۳۷۳ تا خرداد ۱۳۸۳ ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشت  و در کارنامه سوابق از ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۸۶ دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است.

آقای لاریجانی در سال 1384 برای نهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد ولی او در این دوره موفق نشد و شکست را تجربه کرد.

آقای لاریجانی بعد از اینکه دوران ریاستش در صدا و سیما به پایان رسید ، همواره عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی بود ، بعد از آن در 5 خرداد 1383 با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده رهبري در شورای عالی امنیت ملی انتخاب شد و پس از آن به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در ۲۴ مرداد ۱۳۸۴،  انتخاب گردید.

آقای لاریجانی در سال 1386 چندین بار درخواست استعفا از شورای عالی امنیت ملی را داد و در خواست او در روز ۲۸ مهر ۱۳۸۶ پذیرفته شد و مسئولیت او در این سمت به پایان رسید.

در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی آقای لاریجانی یکی از اعضای اعضای جبهه متحد اصولگرایی بود و مجددا توانست از حوزه انتخابیه قم به مجلس نهم راه پیدا کند و دوباره در این دوره هم به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی  انتخاب شود.

نامزدی علی لاریجانی در انتخابات1400

با اینکه هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد نامزدی لاریجانی در انتخابات 1400  سخن بگوییم ولی می توان گفت برای انتخابات 1400 یکی از گزینه های مطرح آقای لاریجانی می باشد.

آقای لاریجانی خود را به عنوان یک اصول گرا نمی داند و بارها بیان نموده که مستقل است اما اصول گرایان برای انتخابات شیوه ی خود را دارند.

بیشتر بخوانید  ماجرای سپنتا نیکنام

به نظر می رسد که نامزدی لاریجانی در انتخابات 1400 از سمت اصولگرایان نباشد اما با توجه به سوابق آقای لاریجانی میزان موفقیت خود زیاد می باشد.

علی لاریجانییکی از فعالان سیاسی اصول گرا می گوید : احتمال نامزدی لاریجانی در انتخابات 1400 و نماینده  جریان اعتدالی  زیاد است و طرفداران آقای روحانی نیز تمایل داشته اند تا فردی را انتخاب کنند که اصولگرا نباشد تا از این طریق تداوم دولت آقای روحانی برقرار شود. در صورتی که آقای لاریجانی به عنوان نامزد اعتدالی بیاید دور از ذهن است که اصول گرایان از او حمایت کنند و قطعا نامزد خود را خواهند داشت.

به گفته کنعانی مقدم : اصول گرایان نامزد انتخابی خود را در چهارچوب دستورالعمل های خودشان انتخاب و معرفی می نمایند. آقای لاریجانی چندین بار بیان کرده است که من اصولگرا نیستم و مستقل می باشم. ولی باز هم همه ی این گمانه زنی ها به اتفاق های چند ماه اخر نزدیک به انتخابات مرتبط می باشد

فعلا که آقای لاریجانی می تواند یکی از گزینه های مطرح انتخابات 1400 باشد ولی باید منتظر ماند و دید که نامزدهای دیگر چگونه عمل می کنند؟ زهرا لاریجانی هم دختر خواهد علی لاریجانی است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نامزدی لاریجانی در انتخابات 1400

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *