می توانید به جرایم رانندگی ثبت شده توسط دوربین ها نیز اعتراض نمایید

جرایم رانندگی

جرایم رانندگی | این روزها برخی از افراد در پارکینگ های پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو یا موتورسیکلتشان توقیف شده است و دلیل این امر نیز تخلفات و یا جرائم بالای رانندگی می باشد، در این میان مدت ها پیش این امکان فراهم شده است که این افراد خودروی آن ها به دلیل جریمه ی بالا در پارکینگ توقیف شده است می توانند به صورت قسطی تمامی جرایم وسیله ی نقلیه ی خود را پرداخت نمایند و نیازی به پرداخت یکجا نیست. لازم به ذکر است علاوه بر آن رانندگان می‌ توانند نسبت به تخلف ثبت شده توسط دوربین‌ های راهنمایی و رانندگی اعتراضات خود را ثبت کنند.

دوربین های ثبت تخلفات رانندگی

برطبق گفته های سردار رحیمی در خصوص ایجاد واحد رسیدگی به اعتراضات مالکین وسابل نقلیه توقیفی با جرایم بالای یک میلیون تومان؛ هم اکنون نزدیک به 20 هزار موتور سیکلت و 15 هزار خودرو به دلیل جرایم بالا توقیف شده اند و بعضا مالکان این وسایل نقیله با استفاده از آن ها امرار معاش می کردند، تصمیم بر این شده است تا جلسه ای به منظور رسیدگی به این مسئله تشکیل گردد.

جرایم رانندگی

گویا واحد رسیدگی با دریافت تعهد از مالکان این وسایط نقلیه، امکان پرداخت اقساطی جرائم ثبت شده آن ها را فراهم نموده تا این اشخاص بتوانند خودروها و یا موتور سیکلت توقیفی خود را با بهره‌ گیری از این تسهیلات، آزاد نمایند و به امرار معاش خود بپردازند. رحیمی در ادامه ی سخنان خود اشاره کرد که واحد رسیدگی به این جرائم از تاریخ 1 تا 8 شهریورماه سال جاری و در بازه ی زمانی بین دو عید قربان و غیر شروع به فعالیت خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که در این واحد فقط قابلیت پرداخت اقساطی جرائم رانندگی فراهم گردیده است و پلیس بر اساس قانون، نمی توایند جریمه‌ های ثبت شده را تخفیف دهد و یا  بخشش نماید. بر اساس گفته های فرمانده انتظامی تهران، هم اکنون 10 بخش رسیدگی به اعترضات و شکایت‌ های جرائم راهنمایی و رانندگی در تهران بزرگ فعالیت دارند که متشکل از یک افسر و قاضی می باشند که روزانه به هزاران اعتراض شامل اعتراض به جریمه های دوربین‌ ها نیز رسیدگی می‌ نمایند.

بیشتر بخوانید  گواهینامه رانندگی پایه 2

بر اساس گفته های سردار، ممکن است دوربین های ثبت تخلف نیز در زمان ثبت تخلفات رانندگی اشتباه داشته باشند و اکنون کاربران می توانند نسبت به تخلفات ثبت شده با دوربین ها نیز اعتراض نمایند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : می توانید به جرایم رانندگی ثبت شده توسط دوربین ها نیز اعتراض نمایید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *