مارس و کیت کت به پیشواز کاهش میزان قند شکلات هایشان رفته اند

تولیدکنندگان معروف شکلات در حال برنامه ریزی به منظور کاهش حجم 20 درصدی قند بر اساس پیروی از دستورالعمل های جدید کاهش قند می باشند. شرکت هایی مانند مارس، نستله و کدباری برنامه ریزی کرده اند تا اندازه شکلات هایشان را به منظور کاهش سطح قند موجود در آن ها به عنوان بخشی از یک طرح بهداشت عمومی انگلستان برای مبارزه با چاقی در کودکان کوچک کنند.

اگرچه سایر تولیدکنندگان محصولات با قند بالا مانند ماست، نوشابه های گازدار و غلات صبحانه هم می توانند چنین روندی را با اضافه کردن شیرین کنندگان مصنوعی به منظور کاهش قند موجود در محصولاتشان در پیش بگیرند. این در حالیست که بسیاری از تولیدکنندگان شکلات هشدار داده اند ممکن است این روند در طعم محصولاتشان تاثیر گذاشته و یک اثر ملین داشته باشد.

پس از ملاقات با مقامات PHE تولیدکنندگان بزرگ به توافق رسیده اند از حجم درون شکلات هایشان بکاهند تا بدین گونه از مرض چاقی در کودکان پیشگیری کنند. بنا به گزارشات، شرکت ها در راستای کاهش اندازه و حجم شکلات هایشان هنوز تصمیم به کاهش قیمت محصولات خود نگرفته اند. اما این کاهش بر اساس مقدار قند متوسط 100 گرم در هر محصول کوچک شده می باشد.

همچنان که اقدام به کاهش میزان قند در موادغذایی مربوط به کودکان صورت گرفته است اما برخی از تبلیغات محصولات موجب کاهش و رفع کنترل ها در این زمینه شده اند.

پروفسور گراهام مک گرگور، متخصص قلب و عروق در دانشگاه کوئین مری، گفته است: “در حال حاضر، هیچ گونه توجیهی برای تبلیغات موادغذایی ناسالم برای کودکان وجود ندارد. بخصوص که این گروه جزء آسیب پذیرترین ها می باشد.”

گفتنی است در حال حاضر بیش از یک پنجم کودکان در انگلستان پیش از شروع مدارس ابتدایی با اضافه وزن و یا چاقی مواجه می باشند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مارس و کیت کت به پیشواز کاهش میزان قند شکلات هایشان رفته اند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *