میتونید موقع خرید گوشی، نوع ارز وارداتی و واردکننده گوشی رو دربیارید

ارز وارداتی

داستان دلار و طرح رجیستری و اختصاص ارز به واردکننده های موبایل یه داستان عجیبی تو بازار ایجاد کرده که خیلی از واردکننده ها تو این زمینه کلا کنار کشیدن. تو همین حین و بین آذری جهرمی، وزیر ارتباطات توی توییترش مطلبی رو منتشر کرد که همه میتونن استعلام نام شرکت وارد کننده و ارز تخصیصی به این گوشی رو که خریدن از طریق سامانه ی #۷۷۷۷* در بیارن.

اگر خبرا رو دنبال کرده باشین، حتما میدونین که هفته ی پیش لیست وارد کننده های گوشی و ارزی که به اونا برای وارد کردن گوشی دادن منتشر شد، در پی اون جهرمی توی توییترش گفت:

بعد از انتشار لیست واردکنندگان گوشی های هوشمند، فرآیند استعلام نام شرکت وارد کننده و نوع ارز تخصیص داده شده برای واردات گوشی های هوشمند از روز پیش با دستور اکید ریاست جمهور در سامانه #۷۷۷۷* فراهم گردیده است.

الان یه هفته هستش که از این توییتر جهرمی میگذره و احتمالا این کد فعال شده، الان بعد از اینکه این کد رو وارد کردین باید کد IMEI گوشی خودتون رو هم وارد کنید و منتظر بمونید تا یه اس ام اس براتون بیاد که توش اسم شرکت وارد کننده ی گوشی، نوع ارز برای وارداتش و رجیستر بودن یا نبودن گوشی و اسم و مدل گوشی ام حتی! نوشته شده. باید یه نکته ی دیگه رو هم بهتون بگیم که نه فقط از طریق این کد USSD بلکه از طریق سامانه ی همتا هم میتونین این اطلاعات رو بدست بیارین.

فقط بگم که این سامانه و اپلیکیشنش نوع ارز و این داستانا رو فقط برای گوشیای جدید میگه و خبری از گوشیای قدیمی نیست! شاید بپرسید نتیجه ی این کار چیه؟! خب، فهمیدیم، به چه دردمون میخوره؟!

جونم براتون بگه که می تونید از این طریق قیمت اصلی گوشیتون رو دربیارید، اگر بیشتر از اون مقدار ارز خریدید و فروشمنده بهتون گرون تر داد می تونید به تعزیرات برای جرم گرون فروشی شکایت کنید! به همین راحتی … 🙂

 

به نظر شما این طرح خوبه؟ میتونه جلوی گرونی گوشی رو بگیره؟!

نظرتونو با زوم تک در مرون بذارید … 😉

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نگاهی کوتاه به فبلت Oppo N3

نظرات در مورد : میتونید موقع خرید گوشی، نوع ارز وارداتی و واردکننده گوشی رو دربیارید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *