موشک خرمشهر ایران

موشک خرمشهر ایران : چند روز گذشته، در آغاز هفته ی دفاع مقدس، ایران یک موشک هوابرد به نام “خرمشهر” را رونمایی کرد. از این موشک به عنوان کابوس اسرائیل نام برد و در پی تحریم های آمریکا که اخیرا آن ها را در مورد ایران اجرایی کرده است، پاسخی کوبنده بود، زیرا آمریکا با این تحریم ها سعی داشت که جمهوری اسلامی ایران را تسلیم خواسته های خود کرده و هرگونه که می خواهد، رفتار نماید ولی ایران سکوت نکــــــرد! رونمایی از موشک خرمشهر نشان داد که نه فقط جا نزده بلکه می خواهید ببیند آمریکا چقدر خواهان افزایش تنش در منطقه می باشد.

آشنایی با موشک خرمشهر

موشک خرمشهر : ایران با این کار خود می خواهد به آمریکا بفهماند که هنوز تعهدات مربوط به برجام، انجام نشده و باید پاسخگو باشد. اگر به تعهدات خود در برجام عمل نمی کند باید تبعات این بد قولی ها را نیز قبول نماید. یا رومی روم یا زنگی زنگ…

اگر به خاطر داشته باشید، از سال های گذشته، در هفته ی دفاع مقدس در ایران دستاوردهای نظامی به نمایش گذاشته می شد و بازدید برای عموم آزاد بود اما امسال با هر سال این دستاورد ها فرق داشت زیرا ایران این بار برای مقابله با ابر قدرت ها، قدرت خود را با تولید موشک هوابرد خرمشهر نشان داد. شهر خرمشهر برای تمامی ایرانی ها یک نماد ملی از مقاومت ها و رشادت های مردم غیور این مرز بوم در طول 8 سال دفاع مقدس می باشد و نام این موشک هوابرد نیز به نام خرمشهر نام گرفته است که دوباره غرور و سرافرازی ملت ایران را در معرض نمایش بگذارد.

ایران تاکنون از یک سری تسلیحات موشکی جدید و پر قدرت رونمایی کرده است که این دستاوردها شامل:

موشک شهاب 1 با برد 300 کیلومتر
موشک فاتح با برد حدود 300 کیلومتر

موشک قیام با برد حدود 800 کیلومتر

موشک کروز با برد 2500 کیلومتر

این بار با افتخار میگوییم که موشک خرمشهر با سه کلاهک انفجاری و امکان حمل 1800 کیلوگرم مواد منفجره!

این موشک دارای سه کلاهک همزمان انفجاری بوده و می تواند شدت انفجار بیشتری را در یک منطقه داشته باشد. این موشک دارای قطری حدود 1.5 یا بیشتر می باشد و طول آن در حدود 15 متر تخمین زده می شود. بر اساس گزارشاتی که از این موشک و اطلاعات آن به دست ما رسیده است، گویا دارای بردی حدود 2000 کیلومتر بوده ولی هنوز در مورد سوخت آن هیچ اطلاعاتی در دست نیست ( سوخت مایع است یا سوخت جامد؟). کلاهکی که در روی این موشک کار شده است از نوع مخروطی ساده بوده که کمی انحنا داشته و نوک آن غیر تیز می باشد و این نوع طراحی باعث کاهش اثرات مخرب حرارت در سرعت های بالای پرواز می شود و تخمینی که از سرعت این موشک زده می شود، براساس نوع طراحی این موشک، احتمالا حدود 15 ماخ سرعت داشته باشد. این موشک نیاز به بالک نداشته و می تواند اولین کاندیدای پرتاب برای موقعیت های زیر سطحی باشد. گویا این موشک با سامانه ی کنترل بردار رانش هدایت می شود و احتمالا قابلیت هدایت تا انتهای مسیر را داشته باشد.

موشک خرمشهر مرگبارترین موشک ایرانی

با توجه به نوع طراحی این موشک، می توان آن را به عنوان یکی از مرگبار ترین موشک های ایرانی معرفی کرد که می تواند در جنگ میان دشمنان و متجاوزین استفاده شده و تمامی تسلیحات نظامی و نقشه های شوم این افراد را به زمین بزند.

قطر زیاد موشک خرمشهر ،  این امکان را می دهد که بتواند حجم زیادی از مواد منفجره را حمل کرده و با استفاده از کلاهک های چندگانه با قابلیت تبدیل به چند کلاهک، به اهداف گوناگون اصابت نماید. در واقع این موشک می تواند وظیفه ی دو یا سه موشک را به طور همزمان انجام داده و تمامی اهداف را مورد اصابت قرار دهد. طراحی فوق العاده ی این موشک بسیاری از دشمنان این مرز و بوم را حیرت زده کرده و قطعا یک هشدار برای آن ها تلقی شده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…..

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : موشک خرمشهر ایران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *