ممکن است تلگرام در روسیه نیز فیلتر شود!

تلگرام

این روزها گویا جنگ بر سر تلگرام در بسیاری از کشورها مطرح می باشد و اینبار روسیه نیز قصد دارد در این خصوص با کشورهای دیگر هم دست شود. گویا شرکت تلگرام نیز در این راستا برای دومین بار از رای دادگاه عالی کشور روسیه مبنی بر همکاری با نهاد های امنیتی این کشور سرپیچی نموده است. بر اساس گزارش هایی که از خبرگزاری های روسی منتشر شده است گویا شکایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی روسیه برای دومین بار از تلگران در نهایت منجر به فیلتر شدن این پیام رسان محبوب در کشور روسیه گردد.

کمپانی روسی تلگرام برای دومین بار به رگولاتوری روسیه اعلام کرد که نمی تواند کدهای رمزگزاری تلگران را در اختیار نهاد های امنیتی این کشور بگذارد و این موضوع در حالی است که دو هفته ی پیش به این پلتفرم اعلام گردید که اگر تنها در مدت 15 روز کلیدها و کدهای رمزگزاری شده را در اختیار نهادهای امنیتی قرار ندهد مسدود خواهد شد. در همین زمان، پاول دورف در واکنش به رای صادره در توییتر خود گفت:

تهدیدات کشور روسیه به مسدود کردن تلگرام در صورت عدم تسلیم داده های خصوصی نتیجه ای نخواهد داد، چراکه تلگرام بر آزادی و حریم خصوصی کاربرانش معتقد است و پای بند نیز خواهد ماند.

در این میان وکیل شرکت تلگرام در نامه ای به مسئولان دولتی روسیه اعلام کرد که نمی توان به هیچ عنوان اطلاعات و پیام های رمز نگاری شده ی این پلتفرم را ذخیره نمود و به کسی تحویل داد، زیرا تمامی چت های تلگرامی در بستر سرورهای ابری برقرار شده اند و تمامی دیتاهای موجود در میان دو کاربر تقسیم شده است و در محلی دیگر ذخیره نمی گردد.

تلگرام

همچنینی سرور چت های مخفی نیز دارای رمزنگاری هایی می باشد که تنها هر چند دقیقه یک بار تغییر می کنند و پس از اتمام چت این ارتباطات در جایی ذخیره نشده و به صورت اتوماتیک حذف می گردند. پس از اینکه این مطلب در کانال عمومی شرکت حقوقی نماینده ی پیام رسان تلگرام منتشر شد، یکی از وکیلان برتر فعال در زمینه ی حفظ حریم شخصی گفت:

بهره مندی تلگرام از رمز گذاری سرتاسری بسیار مطلوب می باشد، زیرا که از این طریق می توان از دزدیده شدن اطلاعات شخصی افراد و یا فروش آن ها جلوگیری کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ممکن است تلگرام در روسیه نیز فیلتر شود!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *