ممنوعیت واردات چمدانی موبایل توسط گمرک

واردات چمدانی موبایل

بر اساس اخباری که از سوی اداره ی گمرک و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات به دست ما رسیده است، واردات چمدانی موبایل پس از اجرای طرح رجیستری، به منظور کنترل قاچاق گوشی های موبایل، ممنوع شده است و هر فرد تنها می تواند یک گوشی موبایل با خود به داخل کشور وارد نماید. تاکنون طرح رجیستری با جدیت تمام در حال اجرا می باشد و گویا این طرح تاکنون نیز با موفقیت اجرایی شده است.

واردات چمدانی موبایل ممنوع شد

واردات چمدانی موبایل : پس از انتشار رسمی این بخشنامه هر شخص فقط می تواند یک گوشی هوشمند با خود به ایران وارد نماید و در غیر اسن صورت شخص به عنوان وارد کننده ی کالای قاچاق شناخته می شود. بخش وارداتی گمرک در این خصوص اعلام کرد تمامی گمرک های سطح کشور باید بر اساس ماده 138 آیین نامه ی اجرای قانون امور گمرکی به افراد معافیت بدهند و از دادن معافیت مسافری بر اساس وزن اشیا به صورت کیلویی خود داری نمایند.

همچنین تمامی گمرک ها در سطح کشور باید مشخصات مسافرین را بر اساس گذرنامه ی آن ها و کنترل میزان سقف کالای قابل ورود و اطمینان از عدم استفاده از معافیت در طول همان سال، ثبت نموده و بر اساس موضوع ماده ی 138 آیین نامه ی اجرایی امور گمرکی، از طریق سامانه ی مورد نظر اقدام نمایند.

واردات چمدانی موبایل : بر اساس بند 6 این آیین نامه، هر یک از مسافرینی که وارد کشور می شوند و گوشی تلفن همراهی خریداری نموده اند باید به گمرک اعلام نمایند و گمرک نیز بر اساس رعایت حقوق مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری فقط یک عدد گوشی هوشمند را با دریافت حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض مربوطه در سامانه ی مورد نظر ثبت می نماید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

مقالات مرتبط :

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مراکز بازیافت و اسقاط خودروهای قدیمی تعطیل شدند

نظرات در مورد : ممنوعیت واردات چمدانی موبایل توسط گمرک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *