میلیاردر های جهان از دیار هیتلر را بشناسید!

میلیاردر ها

آشنایی با میلیاردر های جهان یکی از موضوعات بسیار جذابی است که کاربران اینترنتی به دنبال آن هستند. در این مقاله میلیاردر های جهان از دیار هیتلر مورد بررسی خواهد گرفت.

براساس گزارش منتشر شده توسط گروه مشاوران بوستون میلیاردر های قدرتمند جهان در کشور آلمان معرفی شد. در ادامه گزارش های منتشر شده از دویچه وله در این موضوع را خواهید خواند . با زوم تک در بخش وبگردی از مطالب پر بازدید دنیای اینترنت همراه باشید. هر روز چندین خبر جذاب از دنیای اینترنت برای شما عزیزان ارائه خواهد شد.

با میلیاردرهای آلمانی آشنا شوید:

طبق گزارش سالانه “گروه مشاوران بوستون” که روز سه‌شنبه (13 ژوئيه/ 23 خرداد) منتشر شد، حدود ۷ درصد بر تعداد میلیونرهای جهان در سال ۲۰۱۶ افزوده شده است. حالا “میلیونر” دیگر صفت ویژه‌ای نیست. ۱۳ درصد شهروندان بحرین و لیختن‌اشتاین بیش از یک میلیون دلار ثروت دارند. اکنون برای متخصصان، ثروتمندان “Upper” بالای ۲۰ میلیون و “Ultra High Net Woerth” بالای ۱۰۰ میلیون دلار اهمیت یافته است.


در آلمان ۹۰۰ نفر بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ثروت دارند. سوزانه کلتن، ۵۰ ساله و برادرش اشتفان کوانت، پس از مرگ مادرشان ۴۷ درصد سهام کارخانه خودرو سازی ب‌ام‌و را به ارث بردند. ثروت این خواهر و برادر از فعالیت‌های اقتصادی حدود ۳۰ میلیارد یورو است که در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳ و نیم میلیارد یورو بر آن افزوده شده است.

میلیاردر های جهان


پتر هارف مدیر عامل هولدینگ “JAB” است. این هولدینگ متعلق به خانواده رایمان است. سال‌های پیش سهم تعدادی از اعضای خانواده پرداخت شد و آن‌ها دیگر کاری با هولدینگ ندارند. این خانواده ۲۹ میلیارد یورو ثروت دارد و خریدهای میلیاردی که در سال‌های گذشته صورت گرفت به ثمر نشست و ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو در سال گذشته بر ثروت آن‌ها افزده شد.


ثروت گئورگ ۵۱ ساله و ماریا الیزابت شفلر ۷۵ ساله که نامشان با لاستیک کنتیننتال گره خورده است ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است. یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو بر ثروت شفلرها در سال ۲۰۱۶ افزوده شده است.

میلیاردر های جهان


وقتی برادران آلبرشت فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلدی Aldi را بین خود تقسیم کردند، آلدی جنوب به کارل رسید. پس از مرگ او، دامادش پیتر هایستر سکان مدیریت کمپانی را به دست گرفت. ثروت این دو خانواده ۲۰ میلیارد یورو است که با افزایش یک میلیارد یورویی روبرو بوده است.


فروشگاه‌های زنجیره‌ای لیدل “Lidl” بیش از ۱۰ هزار شعبه در سراسر جهان دارند. دیتر شوارتز ۷۷ ساله که صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای لیدل و کاوف‌لند است، هرگز در انظار عمومی دیده نمی‌شود. ثروت او ۱۹ میلیارد یورو است. بر ثروت این تاجر اهل شهر کوچک “نکارس‌اولم” در سال گذشته ۲ میلیارد یورو افزوده شده است.

میلیاردر ها


خانواده اوتو (Otto) بیش از ۱۲۰ شرکت را در تملک دارد. ثروت این خانواده هامبورگی ۱۲ میلیارد یورو است که سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ به آن افزوده شد. بخشی از ثروت این خانواده مثل ۹ میلیون متر مربع واحد تجاری و اداری در نیویورک و سانفرانسیسکو و همچنین ۸هزار و ۳۰۰ آپارتمان و یک میلیون متر مربع واحد تجاری در تورنتو کانادا قرار دارد. (عکس: میشائیل اوتو، مدیرعامل گروه اوتو)


نام هاینس هرمان تیله با سیستم‌های ترمز “کنور” (Knorr) و سیستم‌های راه‌آهن وسلو پیوند خورده است. او سال ۱۹۸۵ شرکت کنور را خرید و فروش آن را از ۲۵۴ میلیون به ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو در سال رساند. ثروت تیله ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است.


کلاوس میشائیل کوونه، عاشق تیم فوتبال هامبورگ است و به این تیم کمک‌های مالی بزرگی می‌کند. در بهار سال ۲۰۱۶ آسمان خراش “رویال سنتر” در ونکور کانادا را به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. ثروت ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی‌اش اما بیشتر حاصل فعالیت در عرصه لجستیک و کشتی‌رانی شرکت ” Hapag-Lloyd” است.

میلیاردر ها


راینهولد وورت (Reinhold Würth) اصلا خوشش نمی‌آید که به او “سلطان پیچ و مهره” گفته شود. ثروت این تاجر پیچ و مهره و ابزار آلات ۹ میلیارد یورو است که ۲۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ به آن افزوده شده است.


هاسو پلاتنر به همراه دیتمار هوپ، کلاوس ولن‌روتیر، هانس ورنر هکتور و کلاوس چیرا در سال ۱۹۷۲ نرم‌افزار اداری SAP و کمپانی آن را راه‌اندازی کرد. ثروت هاسو پلاتنر ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو است. ثروت خانواده کلاوس چیرا نیز ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو شده است.

میلیاردر ها


دیتمار هوپ یکی دیگر از بنیانگذاران کمپانی SAP است. هوپ در شهر زادگاهش در تیم فوتبال هوفن‌هایم سرمایه‌گذاری کرد و حمایت‌های او باعث شد که این تیم به بوندس‌لیگا راه یابد. ثروت دیتمار هوپ ۷ میلیارد و یکصد میلیون یورو است.


یولیوس ویلهلم براون در سال ۱۸۳۹ یک داروخانه را به قیت ۱۴ هزار تالر خرید. پسرش در سال ۱۸۶۷ در آنجا تولید وسایل پزشکی را آغاز کرد. در سال ۱۹۰۰ تولیدات عرصه صنایع پزشکی از داروخانه جدا شد. حالا صنایع پزشکی براون از بهترین‌ها در جهان است. این خانواده ۷ میلیارد یورو ثروت دارد. (عکس: لودیگ گئورگ براون مدیرعامل سابق شرکت)

میلیاردر ها


دکتر ویلی لیب‌هر و خواهرش سکان صنایع طراحی و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی، ماشین‌آلات ساخت‌وساز، لوازم خانگی، قطعات هواپیما، تجهیزات استخراج معدن و ارائه خدمات مهندسی خودرو را پس از مرگ پدر به دست گرفتند. (عکس نفر وسط در کنار زیگمار کابریل وزیر اقتصاد سابق آلمان) ثروت این خانواده ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو است.


آگوست اوتکر داروخانه‌داری بود که در سال ۱۸۹۳ بیکینگ پودر را ساخت. حالا نزدیک به ۲۵ هزار نفر در صنایع اوتکر کار می‌کنند. ثروت خانواده اوتکر (Otker) که در عرصه صنایع غذایی فعالیت می‌کند ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو است. (عکس: رودولف آگوست و پسرش آگوست اوتکر)

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : میلیاردر های جهان از دیار هیتلر را بشناسید!

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دوست عزیز, جناب آقای شریفی,
    به عنوان کسی که ۱۵ سال در آلمان زندگی کرده لازم است یک نکته مهم را باشما در میان بگذارم:
    ارتباط دادن کشور آلمان با هیتلر به شکلی که شما در تیتر مقاله تون انجام داده اید در آلمان و به طور کلی در همه جا امری به شدت سخیف, زننده و اهانت آمیز است. تصور این امر برای کسانی که در داخل ایران زندگی کرده اند ممکن است مشکل باشد, ولی اگر کسی اتفاقات ۷۰ سال بعد از پایان جانگ جهانی دوم را با مراجعه به منابع معتبر (و نه داستان سرایی های آریایی پرست های مقیم داخل و خارج ایران) مطالعه کرده باشد خواهد دانست که مردم آلمان از هر طیف و طبقه ای به دلیل فجایع جانگ دوم جهانی سعی در فاصله گرفتن هر چه بیشتر از طرز فکر هیتلر و جدا کردن سیاست های کلی شان از این طرز فکر داشته اند. این که شما آلمان را در یک مقاله کاملا نامربوط به تاریخ آلمان کشور هیتلر می نامید پیش از هر چیز به شهرت حرفه ای (اگر چنین چیزی واقع باره شما مهم است) شما لطمه میزند.
    لطفا اگر نقش خودتون رو به عنوان نویسنده (یا مترجم) در این وبسایت جدی میگیرد توصیه من این است که حساسیت های تاریخی و فرهنگی به این وضوح را در نوشته هاتون حتما در نظر بگیرید.

    1. سلام و عرض ادب ممنون سعید غزیز ممنون که تذکر دادید ، متاسفانه به قول شما به دلیل عدم اطلاعاتمون در مورد مباحث تاریخی این اشتباه رخ داده . ممنون از اطلاعتون