مغز پرینت شده به زودی به واقعیت تبدیل می شود

مغز پرینت شده به زودی به واقعیت تبدیل می شود

قدم دیگری برای نزدیک تر شدن به ساخت مغز کامل برداشته شد. محققان استرالیایی توانسته اند لایه های سه بعدی تولید کنند که ترکیبی از سلول های عصبی بوجود می آورد که شبیه به بافت مغز هستند.
یک مغز که با دقت زیادی شبیه به بافت مغز عمل می کند، می تواند نه تنها برای تحقیق روی تاثیر دارو ها بلکه برای تحقیق روی مشکلات ذهنی مانند اسکیزوفرنی ( جنون جوانی ) و بیماری های تحلیل برنده مغز مفید باشد.
پروفسور گوردون والاس، مدیر مرکز ARC دانشگاه ولونگونگ استرالیا توضح داد که :” این موفقیت قدم بزرگی برای تولید مغز های مصنوعی ست که بتوانند ما را بیشتر وارد دنیای مغز کنند تا بتوان تست های بیشتر و کامل تری روی تاثیر دارو ها بر عملکرد مغز انجام داد.
والاس اضافه کرد که، هنوز راه درازی برای پرینت یک مغر کامل در پیش داریم اما می توانیم سلول ها را به گونه ای کنار هم قرار دهیم که فرم شبکه ی عصبی را به خود بگیرند که این یک قدم مهم رو به جلو است.
برای ایجاد یک سازه ی 6 لایه ای، محققان یک جوهر زیستی طراحی کرده اند که شامل مواد کربوهیدراتی زنده است.
این مواد دارای ویژگی هایی ست که به سلول ها اجازه میدهد در حین تولید نوعی حفاظ، در ساختار پراکنده شوند.
این جوهر زیستی بعدا برای پرینت سه بعدی بهینه سازی شد و برای استفاده در یک آزمایشگاه استاندارد بدون نیاز به دستگاه های پرینت زیستی گران قیمت ارتقا داده شد.
نتیجه یک بافت لایه ای مانند بافت مغز است که سلول ها به طور دقیقی در آن چیده شده اند.
والاس به این نکته اشاره کرد که :” این مطالعه اهمیت لزوم پیشرفت در زمینه پرینت سه بعدی با موادی را نشان می دهد که برای شاخه ی زیست شناسی مورد استفاده باشد.
مغز، با حدود 86 میلیارد سلول عصبی، بسیار پیچیده است.
حل مشکل محققان برای ساخت یک بافت مغز کامل که بتوانند از طریق آن اطلاعات بیشتری راجع به نحوه ی عملکرد مغز به دست بیاورند بسیار سخت است.
کمپانی های ساخت دارو میلیون ها دلار برای امتحان دارو های خود روی حیوانات خرج می کنند تا تازه به مرحله ی تست روی انسان ها برسند و بعد متوجه می شوند که نتیجه کاملا متفاوت است.
نویسندها میگویند :” این راه را برای استفاده بیشتر از پرینتر های زیستی برای ساخت بافت هایی که وضوح بالا تری دارند و دقیق تر هستند باز می کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مغز پرینت شده به زودی به واقعیت تبدیل می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *