معرفی و دانلود نسخه لایت اپلیکیشن های پر حجم

نسخه لایت اپلیکیشن

بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند در طول دوره ی استفاده از گوشی های خود با مشکل حافظه روبرو هستند، بخصوص کاربران گوشی های آیفون که نمی توانند به حافظه ی دستگاه های خود بیافزایند. اکنون بسیاری از کمپانی های سازنده ی اپلیکیشن های موبایلی تصمیم گرفتند که اپلیکیشن هایی را طراحی نمایند که حجم کمتری را اشغال کنند و آن ها را با پسوند لایت (lite) عرضه نمودند.

یکی دیگر از ایرادات اپلیکیشن های پر حجم این است که میزان استفاده ی کاربر از اینترنت را افزایش می دهد و دائما در حال بروزرسانی هستند. در این بخش تصمیم داریم به تعدادی از اپلیکیشن های لایت اشاره نماییم که کاربرد بسیاری برای کاربران دستگاه های هوشمند و سیستم عامل های اندروید و iOS دارد.

Facebook Lite

نسخه لایت اپلیکیشن

به طورکلی با تمامی اتفاقاتی که برای فیسبوک در این چند مدت اخیر افتاد، هنوز هم به عنوان یک شبکه ی اجتماعی محبوب در میان کاربران دنیای اینترنت به حساب می آید. شبکه ی اجتماعی فیسبوک زیاده خواهی های خود را در نسخه‌ ی کامل اپلیکیشن خود هم به نمایش گذاشته است و علاوه بر حجم زیاد، استفاده‌ ی بسیار زیادی از اینترنت و فضای داخلی گوشی دارد که استفاده‌ ی بالا از باتری شامل این موضوع می گردد ولی نسخه‌ ی Lite این شبکه ی اجتماعی، کم حجم تر بوده و همچنین کم تر با اعلان‌ های گاه و بی گاه خود مزاحم کاربران می‌ شود. باید بگوییم که نسخه‌ی اندروید Facebook Lite منتشر شده اما کاربران گوشی های آیفون فعلا می‌ توانند از نسخه‌ ی تحت وب فیسبوک استفاده کنند.

Google Maps Go

نسخه لایت اپلیکیشن

اساسا این اپلیکیشن به عنوان نسخه‌ ی کم حجم اپلیکیشن معروف Google Maps به حساب می آید. نسخه‌ ی کامل این اپلیکیشن مسیریاب نسبتا حجم بیتری دارد و همچنین به استفاده از حجم قابل توجهی از گوشی های هوشمند می‌ پردازد؛ مسئله ای که تعداد زیادی از کاربران تز آن شکایت داشته باشند. اپلیکیشن Gopgle oMas Go کم حجم و روان تر بوده و به صورت قابل توجهی مصرف اینترنت آن نسبت به نسخه‌ ی اصلی کمتر می باشد. با نهایت تاسف نسخه‌ ی رسمی Google Maps Go‌ فقط برای گوشی های اندرویدی در دسترس بوده ولی کاربران سیستم عامل های iOS می‌ توانند از نسخه‌ ی PWA این اپلیکیشن استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید  برترین موبایل های 4G زیر یک میلیون تومان

Youtube Go

نسخه لایت اپلیکیشن

اساسا این اپلیکیشن از سال 2016 در دسترس کاربران بوده و نسخه‌ ای محدود‌تر ولی کم حجم تر نسبت به نسخه‌ ی کامل یوتیوب معروف می باشد. این اپلیکیشن در بیش از 130 کشور دنیا انتشار یافته است. نسخه ی کم حجم پلتفرم ویدئویی یوتیوب قابلیت های مهمی را ارائه می نماید ولی به هر ترتیب با محدودیت‌ هایی روبرو می باشد. این نسخه از پلتفرم ویدئویی یوتیوب همیشه قبل از تماشای یک ویدیو از شما سوال می پرسد که می‌ خواهید نسخه‌ی کم حجم تر و با کیفیت پایین را مشاهده نمایید یا نه؟. این مسئله تا حد زیادی در صرفه‌ جویی میزان مصرف اینترنت شما را یاری خواهد کرد. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌ توانید ویدیو‌های دانلود شده‌ ی خود را با استفاده از بلوتوث برای سایر افراد ارسال نمایید. این اپلیکیشن نیز فقط برای کاربران دستگاه های اندرویدی در دسترس قرار گرفته و هنوز خبری از نسخه‌ ی iOS آن نمی باشد.

Google Photos

نسخه لایت اپلیکیشن

کمپانی گوگل تصمیم داشت تا با آخرین آپدیت خود این اپلیکیشن را به طور آنلاین در اختیار تمامی پلتفرم‌ ها قرار دهد، به صورتی که هم کاربران دستگاه های اندرویدی بتوانند از آن استفاده نمایند و هم کاربران سیستم عامل iOS. تنها لازم است به لینک photos.google.com مراجعه نمایند تا به این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند. همچنین می‌توانید این اپلیکیشن تحت وب را به صفحه‌ ی اصلی‌ گوشی هوشمندتان در اندروید بیاورید. لازم است تا از طریق مرورگر Chrome لینک موردنظر را باز کنید و از گوشه‌ ی سمت راست گزینه‌ ی Add to Home screen را انتخاب کنید. با استفاده از این کار می‌ توانید از طریق برنامه ی Photos به آپلود تصاویر، تماشای تصاویر اشتراک گذاری شده، ساخت آلبوم‌ ها و تعداد زیادی از کار‌های دیگر بپردازید. برای استفاده از این سرویس تنها لازم است به این لینک مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی و دانلود نسخه لایت اپلیکیشن های پر حجم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *