معایب رانا زیر ذره بین

خوشا رانا و وصف بی مثالش! ایران خودرو با تولید رانا ثابت کرده است که چقدر در فیس لیفت کردن خودروها تبحر دارد و چقدر می تواند طراحی خودروها را تغییر دهد، طوری که کسی از مدل قبلی خودرو خبری نداشته باشد…! هرچند که ایران خودرو در این زمینه استاد می باشد!.

معایب رانا ؛ از هر دری سخنی!

اگر یک نگاهی به این خودرو بیندازید در ابتدا شاید فرض کنید که رانا نسخه ی فیس لیفت 206 صندوق دار می باشد (البته از لحاظ ظاهری) ولی اگر نگاهی به قطعات این خودرو در زیر کاپوت بیندازید خواهید که یک خودروی کاملا قرضی می باشد! زیرا از تمامی محصولات ایران خودرو یک قطعه و وسیله دارد و سیستم برقی و کامپیوتری، صفحه کلاچ، بدنه، موتور گیربکس و … (خیلی زیاده) اصلا بایکدیگر خوانایی ندارند و مجموعه ی خودروهای ایران خودرو (از پیکان 47 بگیر تاااااا خود دنا) جمع شده اند و یک کلکسیونی به نام رانا را جمع کرده اند…البته ایران خودرو در این زمینه نقشی نداشته، این خودروها بوده اند که در جلسه ای میان خود تصمیم به ساخت رانا گرفته اند :))

از اتاق فرمان اشاره می کنند که گویا در تولیدات 94 و 95 به بعد این مسئله برطرف شده است/ خداروشکر.

دیزاین خسته ی داخلی

طراحان ایران خودرو پس از طراحی شکل ظاهری رانا دیگر خسته شده و تصمیم گرفته اند که با داخل آن کاری نداشته باشند و همان طراحی داخلی 206 صندوقدار را بر روی این خودرو نیز اعمال کنند. اما اگر کمی منصفانه بخواهیم صحبت کنیم، باید بگوییم که طراحی هواکش ها تغییر پیدا کرده و داشبورد سمت شاگرد نیز از چاله بودن در آمده و به ایربگ تبدیل شده است!

این نوع طراحی فوق العاده قدیمی و کسل کننده می باشد، مخصوصا اگر جنس داشبورد از پلاستیک تمام باشد!!! اما شرکت آپکو با طراحی سیستم مولتی مدیا جدید راهی را برای خلاصی مشتریان از این فضای خسته کننده قرار داده است که با استفاده از مانیتور می توانید مدت زمانی بیشتر این خودرو را تحمل نمایید 🙂

محدویت فضا

همه می داینم که شاسی 206 به دلیل کوچک بودن فضای داخلی زیادی ندارد و عملا سرنشینان عقب خودرو با کمبود جا مواجه هستند ولی ایران خودرو با دیدن راحتی سرنشینان جلوی این خودرو تصمیم گرفت که در رانا برایشان جبران نماید و کفی صندلی های جلوی رانا را به قری کوچک گرفته است تا در مدت زمان زیاد استفاده از این خودرو به معنای واقعی در تمامی نقاط بدن خود احساس درد نمایند و بازهم همان 206 را به رانا ترجیح بدهند!

بیشتر بخوانید  ماشین زیر 40 میلیون موجود در بازار ایران

پیشنهاد می کنیم که اگر از شرایط مالی خوبی برخوردار هستید حتمااااا بعد از خرید رانا صندلی های جلوی آن را با صندلی های جلوی 206 تعویض نمایید… .

سپر داریم تا سپر…!

طراحی سپرهای این خودرو زیبا می باشد و ممکن است در همان ابتدا فکر کنید که گویا ایران خودرو کمی به خودش آمده و در طراحی یکنواخت خودروها کمی به خارجی ها نگاه کرده و یک سلیقه به خرج داده است اما حیـــــف که این ظاهر ماجراست!

سپرهای رانا دو نقص بزرگ دارند، یکی اینکه جنس آن ها به شدت نا مرغوب می باشد و به جرات می توانیم بگوییم که سپرهای پراید از رانا بهتر است! زیرا به طور مثال اگر یک ضربه ی کوچک به خودرویتان وارد شود، چند پیچ و آهن و … قطعا از سپر بیرون خواهد زد. نقص دوم این است که اگر بخواهید سپر خودروی خود را تعویض کنید، صافکار های عزیز نمی توانند همانند اولیه آن را در بیاورند .

 

دیددگاه خودرا در خصوص معایب رانا با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معایب رانا زیر ذره بین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *