مصرف زیاد نمک باعث ایجاد نارسایی های قلبی می شود!

نارسایی های قلبی

مطالعات جدید نشان می دهد مصرف نمک بیش از حد , خطر ابتلا به نارسایی های قلبی را دو برابر افزایش می دهد. سدیم به بدن کمک می کند تا بعضی از عملکرد های بیولوژیکی را انجام دهد ,  بنابراین مقدار کمی نمک در رژیم غذایی ما می تواند مفید باشد. اما مصرف زیاد آن برای قلب و عروق مضر است.

در واقع مطالعات جدید نشان می دهند مصرف زیاد نمک خطر ابتلا به بیماری های نارسایی قلبی را دو برابر می کند. سدیم – که از مصرف نمک در بدن آزاد می شود – کلیدی برای هماهنگی و عمل اعضای بدن مانند عملکرد عصبی , انعطاف پذیری عضلات و تعادل مایع است.

اما دانشمندان بیان می کنند ” مصرف زیاد نمک (کلرید سدیم) یکی از علل عمده فشار خون بالا و عامل خطر مهمی برای بیماری قلبی عروقی (CHD) و سکته مغزی می باشد”.

تیم تحقیقاتی منظور بررسی این مشکل ، روش ” 24 ساعته دفع سدیم ” را پیش گرفتند که به طور گسترده ای به عنوان روش دقیق برای ارزیابی مصرف نمک مورد استفاده قرار می گیرد. دانشمندان به طور تصادفی 4،630 مردان و زنان بین 25 تا 64 ساله را در زمان ثبت نام , انتخاب کردند.

در ابتدا دانشمندان اطلاعات افراد را با استفاده از یک پرسش نامه جمع آوری کردند ، که شرکت کنندگان در آن عادت های بهداشتی خود را می نوشتند. همچنین شاخص توده بدن (BMI) ، قد و فشار خون شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند .علاوه بر این ، آزمایش خون و نمونه های ادرار را در  24 ساعت انجام دادند.

شرکت کنندگان نزدیک به 12 سال مورد مطالعه قرار گرفتند , در این مدت محققان به پرونده های پزشکی این افراد دسترسی داشتند. در طول دوره کلی تحقیقات ، 121 مرد و زن نارسایی قلبی جدید پیدا کردند. دانشمندان پس از تنظیم اختلالات ، دریافتند که مصرف زیاد نمک خطر ابتلا به نارسایی قلبی را به شدت افزایش می دهد.

سرپرست گروه به طور خلاصه بیان می کند ” افرادی که روزانه بیش از 13.7 گرم نمک مصرف می کنند ، خطر ابتلا به نارسایی قلبی دو برابر بیشتر نسبت به مصرف کنندگان کمتر از 6.8 گرم دارند. بنابراین مصرف روزانه کمتر از 6.8 گرم نمک توصیه می شود. در صورت افزایش میزان نمک مصرفی , احتمال ابتلا به فشار خون و نارسای قلبی افزایش میابد”

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چهار فنجان قهوه در روز خطر مرگ را در افراد کاهش می دهد!

نظرات در مورد : مصرف زیاد نمک باعث ایجاد نارسایی های قلبی می شود!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *