مروری بر اسباب بازی های آسیب رسان: حواستان به دوست کودکتان باشد!

در وهله نخست امید به ساخت اسباب بازی های تکنولوژی از یک سو چنان قابل توجه کودکان و یا بزرگسالان قرار می گیرد که جنبه دیگر آن از لحاظ ریسک پذیر بودن امنیتیشان را اصلا در نظر نمی گیریم. تولید اسباب بازی های خاص که گاها کابوس حریم خصوصی و امنیت استفاده کنندگان است، همچنان ادامه دارد.

این هفته به اسباب بازی ای از یک شرکت تحت عنوان “Spiral Toys” برخوردیم که به 800.000 حساب کاربر اینترنتی و همچنین 2 میلیون صدای ضبط شده دست یافته بود که این امر به خودی خود یک فاجعه خطرناک و البته ترس آور است!

شرکت مذکور با ادامه خط تولید اسباب بازی های “CloudPets” شامل عروسک های خرس متصل به اینترنت مشخصات کارت اعتباری کاربران خود را در یک پایگاه داده (دیتابیس) ذخیره کرده که توسط رمزعبور و یا پشت فایروال اصلا امن نیست.

“CloudPets” نام دیگر خطر تولید اسباب بازی های متصل به اینترنت و خطرناک از نظر امنیت با عرضه عروسک هایی تحت عناوین “Cayla doll”، “Hello Barbie” و همچنین اسباب بازی های شرکت “VTech” از نظر محققان امنیتی بدلیل دسترسی به پایگاه داده ها از نظر ریسک پذیری تایید شده اند.

در حالیکه این عروسک های فوق العاده جذاب با قابلیت های بسیار بالاتر نسبت به سایرین طرفداران پروپاقرص دارند اما باید بدانید از نظر امنیت اصلا نمی توانید به آن ها اعتماد کنید. اکثر اسباب بازی ها با قابلیت اتصال به اینترنت عجله بسیاری برای دسترسی به حساب کاربری (پولی) و همچنین مسائل امنیتی دارند.

در موارد دیگر، اگر بخواهیم به عروسک جالب و قابل توجه از نظر ظاهری “Hello Barbie” بپردازیم باید بگوییم متاسفانه آن اصلا با واژه آرامبخش امنیت میانه ندارد. شرکت تولیدکننده اسباب بازی “Mattel” از طریق عروسک خود به بسیاری از داده های کودکان دسترسی پیدا کرده است. و این امر ممکن است به نظر از لحاظ مالی به نفع کاربران عمل کرده باشد اما از دیدگاه والدین خاطر جمع و اطمینان بخش نخواهد بود. این در حالیست که بسیاری بر این اعتقادند که تنها یک اشتباه کوچک از سوی خریدار و نگهدارنده این اسباب بازی ها ممکن است خطرات جبران ناپذیری بیافریند. پس در خریداری و اهدای اسباب بازی ها به کودکانمان دقت لازم کنیم!

و اما خبر خوب این است که این اسباب بازی ها برای شروع جمع آوری داده ها به یک مجوز از سوی والدین نیاز دارند. به طور معمول این اقدام از سوی برنامه مرتبط به اسباب بازی ها انجام می گیرد.

آنچه که حائز اهمیت می باشد آن است که والدین باید به هنگام خرید سیاست حفظ حریم خصوصی را به دقت مطالعه کرده، آنچه به عنوان داده جمع آوری شده و هدف از نگهداری آن را درک کنند.

این اسباب بازی ها زیباتر و خاص تر نسبت به سایر اسباب بازی های متداول می توانند به طور مداوم با کودکان شما تعامل داشته باشند، اطلاعات بگیرند و ارائه دهند. پس آیا واقعا ارزش دارد؟!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مروری بر اسباب بازی های آسیب رسان: حواستان به دوست کودکتان باشد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *