مدیرعامل مخابرات کشور به طرح حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت شدیدا اعتراض کرد

حذف آبونمان

طرح حذف آبونمان | چندی پیش در فضای مجازی خبری مبنی بر غیرقانونی بودن دریافت آبونمان بر روی قبوض تلفن ثابت منتشر شد و بسیاری از افراد با شنیدن این مسئله خوشحال شدند زیرا مبلغ آبونمان ماهیانه ی تلفن های ثابتی چیزی حدود 2 الی 3 هزار تومان می باشد. اکنون گویا مدیرعامل مخابرات کشور نسبت به این موضوع اعتراض شدیدی را مطرح نموده است.

طرح حذف آبونمان

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مجید صدری، معتقد است که اقدام به حذف آبونمان تلفن ثابت، یک کار کاملا غیر کاشناسانه بوده که سبب آسیب رسیدن به صنعت مخابرات کشور خواهد شد. ایشان این مشکل را برخلاف روند تلاش شرکت مخابرات به منظور توسعه ی خدمت‌ رسانی در سراسر کشور اعلام نموده و همچنین به کمترین میزان افزایش تعرفه برای تلفن های ثابت در 14 سال اخیر ، در کنار افزایش هزینه‌ ها در قسمت های خدماتی، ارزی و تورمی اشاره نموده است:

جبران نمودن هزینه های نگهداری خطوط تلفن ثابت برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌ ها ضروری می باشد.

حذف آبونمان

بر اساس گفته های صدری، هم اکنون هزینه ی نگهداری هر خط تلفن ثابت، چندین برابر آبونمان دریافت شده از سوی مشتریان می باشد و در حالت حذف کامل آبونمان، هیچ منبعی به منظور جبران هزینه‌ های نگهداری خطوط تلفن ثابت فعالیت ندارد. از طرفی مدیرعامل شرکت مخابرات کشوری خاطر نشان نموده است که در این قسمت میزان سوددهی زیادی وجود ندارد و حذف نمودن آبونمان، سبب به مشکل خوردن برنامه‌ های توسعه مخابرات خواهد شد.

اما اکنون اعتراض مدیرعامل مخابرات کشور از کجا نشات می‌ گیرد و ماجرای آبونمان قبوض تلفن ثابت چه می باشد؟ مرداد ماه سال جاری، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت نمودن دیوان محاسابات کشور، دریافت آبونمان از مشترکین تلفن‌ های ثابت را غیر قانونی دانست و آن را باطل نمود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  فسخ قرارداد بنیاد تعاون سپاه با همراه اول و مخابرات

نظرات در مورد : مدیرعامل مخابرات کشور به طرح حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت شدیدا اعتراض کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *