محدود شدن تولید بنزین سوپر در کشور

بنزین سوپر

تولید بنزین سوپر | یکی از مسائلی که این روزها مطرح می باشد این است که بسیاری از افراد نگران افزایش قیمت بنزین و یا کاهش میزان بنزین در جایگاه های سوخت می باشند، زیرا هم اکنون شرایط اقتصادی کشور در شرایطی است که واقعا جای نگرانی دارد و هر لحظه احتمالا تغییرات شدید در تولیدات کارخانه ها وجود دارد.

گویا این مسئله در خصوص بنزین سوپر اتفاق افتاده است. اگر توجه کرده باشید، تقریبا حدود سه ماه است که این نوع بنزین در بعضی از جایگاه ‌های سوخت کشور دچار کمبود شده است و بسیاری از جایگاه‌ ها بنزین سوپر عرضه نمی ‌کنند. با بررسی های صورت گرفته این مسئله به دلیل مصرف بسیار بالای سوخت کشور می باشد و با این وجود که بر اساس گفته مسئولان تمامی پالایشگاه‌ ها در حد توان خود تولید دارند ولی باز هم زورشان به میزان مصرف خودروها نمی ‌رسد. در واقع عرضه و تقاضا با یکدیگر متناسب نیستند.

بنزین سوپر

این مسئله در جایگاه‌ های سوخت کشور از اواسط خرداد ماه احساس شده است. بر اساس پیگیری‌ های صورت گرفته در آن زمان به این نتیجه رسید که دلیل این موضوع قطع واردات بنزین سوپر به کشور و تولید این بنزین در داخل کشور است.

یکی از منابع در این خصوص گفته:

هم اکنون واردات بنزین سوپر از سایر کشورها متوقف شده است و مقدار زیادی از بنزین سوپر در پالایشگاه شازند اراک تولید می‌ گردد. از  سوی دیگر این پالایشگاه در وضعیت OverHall (تعمیر و نگهداری) قرار گرفته و تقریبا ۱۰ الی ۱۲ روز است که دوباره به چرخه تولید بازگشته است و تقریبا ۱۰ روز زمان لازم است تا کمبودهای ایجاد شده جبران گردد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر تولید بنزین در پالایشگاه شازند کرمان به میزان 17 میلیون لیتر در روز رسیده است. امیدواریم که هر چه سریع تر این مسئله برطرف گردد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید از مجلس رای اعتماد گرفتند

نظرات در مورد : محدود شدن تولید بنزین سوپر در کشور

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *