مبارزه با سارقان ارزهای دیجیتالی توسط کمپانی یوتیوب

سارقان ارزهای دیجیتالی

یکی از مسائلی که این روزها در دنیای مجازی و حتی دنیای واقعی مطرح شده است این است که ارزهای دیجیتالی تاکنون رشد بسیار زیادی در شرایط اقتصادی متفاوت کشورها داشته اند، از این رو بسیاری از سارقان و هکرها در این شرایط دست به کار ده و تصمیم به سو استفاده از این موضوع گرفته، در این حین شبکه های اجتماعی محبوب نیز تصمیم گرفته اند تا در مقابل آن ها بایستند و از این مسئله پیشگیری نمایند.

ساز و کار این سارقان اساسا به این صورت است که اکانت کاربران مشهوری نظیر ایلان ماسک، ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم و جان مک آفی را جعل می کنند و آن ها برای این کار هرگز اکانت این افراد را هک نمی کنند بلکه نام و تصاویر مشابه با اکانت شخصی و اصلی این افراد را مورد استفاده قرار می دهند و کاربران تازه کار را فریب می دهند. این هکرها برای رسیدن به اهداف خود خبرها و رویدادهای متفاوت را دنبال می کنند و تمامی برنامه های خود را بر این اساس پیش می برند.

سارقان ارزهای دیجیتالی

به عنوان مثال مدتی پیش ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، در اکانتتوییتری خود اعلام کرد که اگر هر کاربر 0.1 اتریوم برای او ارسال نماید، در برابر آن هیچ چیزی دریافت نمی کند زیرا او در جواب دادن به افراد بسیار تنبل می باشد. اما هکرها و کلاهبرداران سایبری از این شرایط استفاده کردند و با ساخت اکانت هایی با آدرس های مشابه و تظار به اینکه خود شخص واقعی بوترین هستند، ادعا کردند که اگر هر کاربری برای آن ها 0.2 اتریوم ارسال نماید، 2 اتریوم در ازای آن دریافت خواهد نمود.

در این میان بسیاری از افراد به صورت نا آگاهانه در این دام می افتند به نحوی که شرایط به این صورت پیش رفت که خود موسس اتریوم در این خصوص گفت چنین موضوعی کاملا دروغ است و قرار نیست به هیچ کس اتریوم مجانی بدهد. اکنون با بیشتر شدن کلاهبرداری هایی از این دست، مدیران توییتر اعلام کردند که در آینده ای نزدیک اقداماتی در خصوص اکانت های مشکوک به کلاهبرداری دیجیتالی انجام خواهند داد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مبارزه با سارقان ارزهای دیجیتالی توسط کمپانی یوتیوب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *