مایکروسافت ترنسلیتور با قابلیت ترجمه آفلاین

مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت در راستای افزایش کارایی اپلیکیشن ترنسلیتور خود قصد دارد امکان ترجمه ی آفلاین را به آن اضافه کند. به وسیله ی این ویژگی جدید کاربران می توانند به وسیله ی هوش مصنوعی در زمان هایی که دست رسی به اینترنت ندارد نیز متن ها و جملات مورد نظر را ترجمه می کند و از محتوی آن به خوبی آگاهی یابد. بر طبق گزارشات و اخبار رسمی از این غول تکنولوژی فعلا این ویژگی و قابلیت در دسترس دستگاه های دارای سیستم عامل ای او اس، اندروید و آمازون فایر قرار خواهد گرفت، البته برای دستگاه هایی که دارای چیپ ست جداگانه برای هوش مصنوعی هستند هم این قابلیت قرار خواهد گرفت.

ردموندی ها برای اولین بار ترجمه ی مبنی بر شبکه ی عصبی از طریق هوش مصنوعی را در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت آنلاین در دست رس قرار دادند، سپس در سال ۲۰۱۷ این قابلیت به گوشی های دارای سیستم عامل اندروید اندروید با تراشه های مختص به هوش مصنوعی نیز راه یافت. در حال حاضر بر اساس آنچه که کمپانی محبوب و معروف مایکرو سافت ادعا کرده، تیم سازنده ی اپلیکیشن مترجم این کمپانی با بهره گیری از الگوریتمی تازه و نوین این امکان را برای دستگاه هایی که دارای تراشه ی چیپ ست هوش مصنوعی نیستند نیز در دست رس قرار داده است.

تا به حال این به‌ روز رسانی تنها به زبان‌ های چینی، عربی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، ایتالیایی، کره‌ای، روسی، پرتغال، اسپانیایی و تائی خلاصه می‌شود؛ اما بر طبق گفته‌ ی ردموندی‌ها و اخبار رسمی موحود به‌ زودی زبان‌ های جدید و دیگر را به این فهرست اضافه خواهد شد. بر طبق گذارشات و اخبار رسمی درباره ی این غول تکنولوژی مایکروسافت در حالی‌ که عملکرد ترجمه در این به‌ روزرسانی به میزان ۲۳ درصد بهبود داشته باشد، همچین شایان ذکر است حجم بسته‌ های زبانی با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مایکروسافت ترنسلیتور با قابلیت ترجمه آفلاین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *