ماشین اچ سی کراس

اچ سی کراس

اچ سی کراس : اخیرا خودروهای چینی در ایران طرفداران فراوانی یافته اند و بسیاری از افرادی که توانایی خرید خودروهای برند نظیر بنز، بی ام و یا هیوندای را ندارند، خودروهای چینی را خریداری می کنند زیرا علاوه بر آپشن های بسیار بالای این خودروها، قیمت فوق العاده مقرون به صرفه ای نیز دارند و به دلیل تقاضای بالای افراد نیز قطعات و لوازم یدکی این خودروها در بازار موجود می باشد.

اچ سی کراس کمپانی دانگ فنگ

ماشین اچ سی کراس  : شرکت ایران خودرو اخیرا با کمپانی چینی دانگ فنگ برای رقابت با رقبای خود یعنی سایپا و پارس خودرو قردادهایی را امضا کرده است و به واسطه ی این قرارداد خودرویی با نام “اچ سی کراس” وارد ایران شد. گویا دلیل این همکاری ایران خودرو با کمپانی چینی دانگ فنگ این است که قبلا این کمپانی همکار کمپانی پژو-سیتروئن بوده و به نوعی قابلیت های خود را در این عرصه ثابت نموده است.

یک از اصل های طراحی خودرو رعایت هارمونی میان قطعات مختلف می باشد و همین موضوع باعث می گردد که مشتریان بدون اطلاع از مشخصات فنی یک خودرو، شیفته ی ظاهر جذاب آن بشوند ولی جالب است که این موضوع در اچ سی کراس مشاهده نمی شود!. جلوی خودرو دارای چراغ های پهن و کشیده می باشد که به واسطه ی جلو پنجره ی بزرگ آن به نوعی دارای یک چهره ی خشن است ولی در زیر چراغ های بزرگ این خودرو، چراغ های مه شکن دایره ای شکل ساده ای قرار گرفته است که به طور کلی نمای جلویی آن را بهم می زند ولی باز هم یکی از نقاط قوت این خودرو طراحی نمای جلویی آن می باشد.

ماشین اچ سی کراسعقب این خودرو هیچ گونه هارمونی نداشته ودلیل اینکه چرا چراغ های آن آنقدر بلند و کشیده طراحی شده اند مشخص نمی باشد و به دلیل هارمونی با کدام بخش خودرو این گونه طراحی شده است؟! کمپانی دانگ فنگ برای طراحی اسپرت این خودرو  و تحقق واژه ی کراس، قطعات مشکی رنگی را دور تا دور این خودرو به خصوص بر روی گلگیرهای آن قرار داده اند که از نمای جانبی، دید جالبی ندارد و هیچ گونه هارمونی مشاهده نمی گردد و به طورکلی این خودرو از لحاظ ظاهری طراحی چندان خوبی ندارد ولی طرفداران زیادی را در ایران به خود جذب کرده است.

بیشتر بخوانید  اتومبیل خودران اپل نیز تصادف کرد !

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ماشین اچ سی کراس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *